آثار مسابقه‌ی معرفی کتاب (کتاب‌سازی) جشنواره رضوی داوری شد

آثار مسابقه‌ی «معرفی کتاب (کتاب‌سازی)» جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرحله داوری قرار گرفته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با پایان یافتن زمان ارسال آثار جشنواره رضوی کانون، داوران مسابقه‌ی «معرفی کتاب (کتاب‌سازی)» جشنواره رضوی، در حال بررسی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هستند.
ویدا ملکی داور بخش معرفی کتاب (کتاب‌سازی) رضوی کانون گفت: محتوا و متن‌های آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره رضوی بسیار خوب و گویاست.
ملکی با بیان این که تصویرگری کتاب‌ها بسیار خوب است، افزود: بچه‌ها به ساختار کتاب توجه زیادی کرده‌اند حتی در جلد کتاب قیمت و شابک نیز دیده‌ می‌شود. بچه‌ها دقت خیلی خوبی در آثار داشته‌اند.
این داور تاکید کرد: توجه اعضا به هماهنگی فرم‌ها و محتوا کاملا با تصویرگری، زمینه کاغذ با رنگ مرکب بسیار متناسب بوده و آثار قابلیت چاپ شدن را دارند.
ملکی گفت: جسارت اعضا در آثار دیده می‌شود کودکان در این آثار هم بومی کار کرده‌اند و هم از کلاژ استفاده شده است. فونت و متن کتاب‌ها روند خیلی خوبی را طی کرده‌اند.
مهرنوش قربانعلی دیگر داور این جشنواره نیز گفت: اعضای فراگیر نیز امسال در جشنواره حضوری پررنگ داشته‌اند و کتاب‌های آنان به خط بریل نشان از حضور گسترده این اعضا است.
این داور با اشاره به این که فرهنگ رضوی در کودکان و نوجوانان نهادینه شده است، افزود: اعضای شرکت کننده در جشنواره رضوی پیوند خوبی را با فرهنگ و نگرش رضوی در زندگی خود برقرار کرده‌ا‌ند.
وی گفت: اعضای شرکت کننده با ایده‌های متفاوت در این بخش حضور دارند و ما با خلاقیت محتوایی و نوشتاری روبرو هستیم. آثاری که خلق شده‌اند زمینه‌های تحقیقی دارند و شکل‌های متفاوتی از ایده در کتاب‌سازی دیده می‌شود.
پروانه انصار داور دیگر این بخش از جشنواره رضوی گفت: در بخش هنری نیز در آثار، خلاقیت‌های خوبی دیده می‌شود و بچه‌ها از سطوح خلاق در کاغذهای کتاب استفاده کرده‌اند.
وی با بیان این که اغلب شرکت‌کننده‌ها دختر هستند، تصریح کرد: پراکندگی حضور استان‌ها در آثار به خوبی دیده می‌شود.
در عین حال، با پایان کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه رضوی، نفرات برگزیده در هر مسابقه همزمان با دهه کرامت اعلام خواهد شد.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون واقع در خیابان حجاب تهران مستقر شده است.
این کارگروه در سال 1394 برگزار کننده 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری (کاغذی)»، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) است.
در عین حال، با پایان کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه رضوی، نفرات برگزیده در هر مسابقه همزمان با دهه کرامت اعلام خواهد شد.
 

 اسامی برگزیدگان بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره رضوی