اسامی داوران مسابقه «داستان کوتاه رضوی» اعلام شد

اسامی هیئت داوران بخش مسابقه «داستان کوتاه رضوی»، کارگروه‌ کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا گودرزی مدرس کانون ادبیات ایران، محمدجواد جزینی مدرس مدرسه ادبیات و صدیقه اسماعیل‌لو مدرس داستان‌نویسی از داوران این بخش از جشنواره رضوی کانون هستند که مهلت ارسال آثار آن تا روز 25 تیر 1394 تمدید شده است.
بر این اساس، 20 درصد از آثار برگزیده‌ی داستان کوتاه رضوی هر مرکز، به دفتر کانون استان ارسال می‌شود و در دفتر استان، آثار دریافتی از مراکز مورد بررسی قرار گرفته و 8 درصد آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره در تهران ارسال می‌شود.
بر اساس این گزارش، برگزیده‌های مراکز و استان‌ها توسط مدیریت‌های همان استان مورد تقدیر قرار می‌گیرند و دبیرخانه‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز 8 اثر برگزیده در هر گروه سنی را به عنوان آثار برتر انتخاب خواهد کرد.
در عین حال، ملاک‌های داوری در تمام مراحل مشترک است. این معیارهای داوری در بخش داستان کوتاه رضوی، در گروه‌های سنی‌ 7 تا10 سال و 11 تا 13 سال و 14 تا 17 سال، شامل امتیاز مربی، امتیاز کارشناس ادبی استان خواهد بود که توسط سه داور، ارزیابی می‌شود.
خلاقیت و نوآوری، انسجام و پرداخت، زبان، محتوا و رعایت چهارچوب اصلی داستان، از ملاک‌های داوری این موضوع رضوی خواهد بود.
علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه «داستان کوتاه رضوی» تا روز 25 تیر فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ارسال کنند.
گفتنی است؛ محور موضوعی این مسابقه احادیث، روایات، زندگی امام رضا(ع) و اشعار درباره‌ی این امام بزرگوارتعیین شده است.
فراخوان کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، نشریه‌نگاری (کاغذی)، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  منتشر شده است.