کتاب «پسته و هفت برادر» با گویش ترکی

قصه‌ی «پسته و هفت برادر» با گویش ترکی عنوان تازه‌ترین کتاب از مجموعه سیمرغ قصه‌های ایرانی است که با گویش فارسی و ترکی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب را افسانه شعبان‌نژاد بازنویسی و منصوره ابراهیمی برای گروه سنی ج (10 تا 14 سال) تصویرگری کرده است.
بر اساس این گزارش «پسته و هفت برادر» یکی از قصه‌های پر رمز و راز، دلنشین و شنیدنی در ادب شفاهی ترکی است که با گویش‌ها و لهجه‌های متفاوت دیگری نیز در کتاب‌ها و داستان‌های شفاهی روایت شده است.
بر همین اساس خلاصه‌ی این قصه از این قرار است «پسته دختری است که باخبر می‌شود هفت برادر داردکه از خانه رفته‌اند. می‌رود تا آن‌ها را پیدا کند. به قلعه‌ای می‌رسد. صاحب قلعه، دیو آدم‌خوار است. پسته از قلعه فرار می‌کند؛ اما...»
این کتاب را الهام صالحی طراحی گرافیکی کرده و روایت شفاهی آن بر روی لوح فشرده با گویش ترکی توسط سولماز صادق‌زاده نصرآبادی مربی کانون اردبیل صورت گرفته است.
کتاب «پسته و هفت برادر» در 52 صفحه رنگی با جلد سخت و شمارگان 7هزار نسخه به قیمت8هزار و 700 تومان در فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارایه شده است.