افتتاح نمایشگاه کانون با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور ۱۲ سازمان و نهاد اجرایی مرتبط با کودکان با حضور حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان در مرکز شماره 2 کانون بوشهر افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک نمایشگاه هفته ملی کودک، با حضور 12 سازمان و نهاد اجرایی مرتبط با کودکان و نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل کانون پرورش فکری و جمعی از مسوولان افتتاح شد.
در این مراسم که در مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری برگزار شد، حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری از غرفه‌های مربوط به فعالیت‌های کودکان بازدید کردند و عملکرد کانون برای کودکان را قابل توجه دانست. در این دیدار صمیمانه حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن صحبت با کودکان و مربیان مرکز در باب فعالیت‌های هنری انجام شده، در جریان عملکرد و فعالیت‌های کانون قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که جایگاه کودک از دیدگاه اسلام در خانواده بسیار مهم است، گفت‌: نکته‌ای که باید در همه مراحل در نظر گرفته شود، این است که محتوای آموزشی و تعلیم در زمینه فرهنگ باید با مسائل روز و مورد نیاز فراگیران و نیز شرایط محیطی و اجتماعی برای کودکان مرتبط باشد. وی فطرت کودک، چراجویی و کنجکاوی، پرورش مذهبی کودک را از دیگر نکات مهم در زمینه پرورش کودکان دانست.
همچنین در این مراسم که با حضور زارع معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر و خانم عرفان مشاور استاندار در امور بانوان و جمع زیادی از مسوولان دولتی برگزار شد. زکیه امیرپور مدیر کل کانون پرورش فکری استان، ضمن ارایه آمار و فعالیت‌های انجام شده در زمینه کودکان و نوجوانان به ارایه‌ی گزارش‌هایی از برگزاری این نمایشگاه پرداختند.
از دیگر فعالیت‌های این مراسم در روز اول برگزاری دو نشست تخصصی با موضوع بیماری‌های پوستی و سرما‌خوردگی کودکان با حضور دکتر اسدپور متخصص کودکان و برسی شیوه‌های فرزند پروری با حضور خانم اشجع روانشناس و کارشناس مشاوره کودکان بود.

هفته ملی کودک تا 21 مهر ماه با شعار "زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" با حضور 12 سازمان برگزار می‌شود.