اولین نشست هماهنگی جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد

اولین نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با حضور نمایندگان سازمان‌های عضو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که روز 30تیر برپا شد ابتدا مناف یحیی‌پور معاون تولید ودبیر دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون به بیان کلیاتی در مورد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت و گفت: سابقه‌ی تولید سرگرمی‌های سازنده در کانون از دهه 60 آغاز شده و از دهه 70 نیز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در این مجموعه مستقر شده است.
وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی و وظایف کانون از سال گذشته تصمیم گرفته شد به شکل جدی‌تری به این حوزه پرداخته شود و اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با همکاری برخی سازمان‌ها مرتبط با این حوزه مرداد سال 94 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد که دست‌آوردهای به نسبت خوبی را به همراه داشت.
یحیی‌پور ادامه داد: با توجه به استقبال خوب تولیدکنندگان، طراحان، عرضه‌کنندگان، مخاطبان و خانواده‌ها امسال نیز قصد داریم دومین دوره این جشنواره را طی روزهای 18 تا 22 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار کنیم.
معاون تولید کانون هم‌چنین یادآور شد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جشنواره در دوبخش اصلی علمی و بخش نمایشگاهی برگزار خواهد شد که بخش علمی شامل همایش‌ها, کارگاه‌های آموزشی, نشست‌های نقد و بررسی و سایر مباحث علمی مرتبط با حوزه طراحی، تولید و عرضه‌ی اسباب‌بازی‌ها است.
دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی خاطرنشان کرد در بخش نمایشگاهی نیز طی فراخوانی از تولید‌کنندگان، واردکنندگان، عرضه‌کنندگان و تمامی دست اندرکاران صنعت اسبا‌ب‌بازی کشور دعوت شده تا محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند هم‌چنین در بخش جنبی نمایشگاه نیز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برای بازی بچه‌ها پیش‌بینی شده است.
معاون تولید در ادامه با بیان این که این جشنواره محملی برای دست‌اندرکاران این حوزه از یک‌سو و خانواده‌ها و مخاطبان از سوی دیگر است، اظهار امیدواری کرد در این نشست و نشست‌های آتی بتوانیم با هم‌فکری اعضای شورای برنامه‌ریزی به رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی این رویداد ملی و ساماندهی صنعت اسباب‌بازی کشور کمک کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: گزارش تصویری کامل‌تری از چگونگی و کم و کیف دوره اول این جشنواره به همراه پیش‌نویس برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف دور دوم جشنواره ملی اسباب‌بازی آماده شده که در اختیار اعضای شورا قرار خواهد گرفت تا در نشست بعدی نقاط ضعف و قوت این رویداد از سوی اعضا مورد بررسی قرار گیرد.
مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در ادامه به ارایه گزارش کوتاهی از برنامه‌های انجام شده در اولین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی پرداخت و گفت سال گذشته این رویداد ملی با همکاری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، بانک ملت، شورای انقلاب فرهنگی، معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری و... برگزار شد.
وی افزود: موضوع دوره اول جشنواره ملی اسباب‌بازی «عروسک‌» بود که در کنار همایش‌ها و نشست‌های علمی برای طراحان، تولیدکنندگان و خانواده‌ها و برپایی کارگاه‌های آموزشی عروسک‌سازی ویژه مربیان کانون و خانه‌های کودک، نمایشگاهی نیز از عروسک‌های بومی و محلی ایران - که از سوی کانون جمع‌آوری شده بود - برپا شد.
دانشور هم‌چنین تجلیل از برترین‌ اسباب‌بازی‌های تولیدی داخلی که در دو سال گذشته در دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی به ثبت رسیده بود، را از دیگر بخش‌های اولین دوره این جشنواره عنوان کرد و یادآور شد امسال نیز از برترین‌های این حوزه در سال 94 قدردانی می‌شود.
 در این نشست هم‌چنین محمدحسین فرجو مسوول دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این دبیرخانه در دوره اول جشنواره و داوری آثار ثبت شده در این بخش پرداخت و در ادامه امیرحسن سلام‌زاده کارشناس مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون و دبیر علمی دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز گزارشی از نشست‌ها و همایش‌های علمی پیش‌بینی شده در این دوره ارایه کرد.
 هم‌چنین نمایندگان سازمان‌های عضو شورای برنامه‌ریزی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی نیز در ادامه به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نقطه‌نظرهای خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد ملی در بخش‌های مختلف پرداختند.
این نشست روز 30 تیر با حضور نمایندگان سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی‌هنری و معاونت امور اجتماعی‌فرهنگی شهرداری، دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری، اتحادیه پلاستیک‌فروشی‌ها، صندوق کار آفرینی امید، سازمان استاندارد ایران و اتحادیه خرازی‌ها در ساختمان شهید ملک‌شامران کانون برگزار شد.