موضوع حیوانات و پرنده‌های بهشتی برایم جالب بود

بهترین انیماتور نهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: ایده فیلم «اینرو اونرو» از نمایشگاهی درباره حیوانات شروع شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی علی‌بیگی برنده دو جایزه جشنواره درباره قصه «اینرو اونرو» گفت: نام اولیه این اثر «چنج اُور» بود. قصه درباره توپ بدمینتونی است که یک گوشه حیاط یا زمین بازی است و یک نوع پرنده که معروف به پرنده بهشتی است، او را با جفت خود اشتباه می‌گیرد.
علی‌بیگی که در بخش مسابقه ایران نهمین جشنواره بین‌الملل پویانمایی عنوان بهترین پویانام(انیماتور) جشنواره را به خود اختصاص داده است، درباره ایده کار «اینرو اونرو» عنوان کرد: قرار بود با دوستانم نمایشگاهی درباره حیوانات بزنیم و اول پیشنهاد دادم ویدئو بگذارم و قرار بود کار کوتاه‌تر از این باشد اما نشد و در نهایت به صورت پویانمایی مستقل درآمد.
وی افزود: موضوع حیوانات و پرنده‌های بهشتی برایم جالب بود و باید به این اشاره کنم که این کار بیش‌تر حالت کمدی دارد و محور آن چندان پیچیده و عمیق نیست.
این کارگردان در انتها درباره جشنواره پویانمایی گفت: در این جشنواره کارهای متنوعی از لحاظ تکنیکی، شکل و فرم دیدم و من طیف متنوعی از آثار اعم از ارزشی و معناگرا دیدم. این جشنواره به‌ طور قطع به جریان پویانمایی کمک می کند و مثل یک سقف بالای سر انیماتورهاست.
بر اساس این گزارش داوران بخش مسابقه ایران، تندیس طلایی جشنواره همراه با جایزه نقدی را برای عنوان بهترین پویانما (انیماتور) به مهدی علی‌بیگی به علت استادی در پویانمایی زیبا، سرگرم‌کننده و باورپذیر اختصاص دادند و او در عین حال جایزه ویژه هیأت داوران بخش بین‌الملل را نیز شامل تندیس طلایی (جایزه ویژه) به خاطر ارایه اثری ناب و لذت بخش از سوررئالیسم به دست آورد.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به کار خود پایان داد.