پویانمایی ایرانی فاصله چندانی با آثار خارجی ندارند

ناصر آویژه کارگردان تئاتر کودک و مجری تلویزیون گفت: کارهای پویانمایی بسیار خوبی دیدم که هم در بخش بین‌الملل و هم در بخش ملی ایده‌ها و اجرای خوبی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ آویژه درباره آثاری که در جشنواره نهم پویانمایی تهران دیده است، گفت: روز دومی است که در این جشنواره شرکت می‌کنم و کارهای پویانمایی بسیار خوبی دیدم که هم در بخش بین‌الملل و هم در بخش ملی ایده‌ها و اجرای خوبی داشتند. به طور قطع این نوع آثار برای پویانمایان ایرانی مفید است؛ چون این ارتباط بین‌المللی باعث می‌شود که پویانمایان ما معیاری برای آثار خودشان در نظر گرفته باشند و آثارشان را با کارهای دیگران مقایسه کنند.
آویژه افزود: به نظرم آثار ایرانی چندان فاصله‌ای با خارجی‌ها ندارد چون کیفیت استانداردی داشتند و گاهی حتی فکر می‌کردم این آثار خارجی است. با دیدن این آثار مطمئن شدم نسل جدید حرفی برای گفتن دارند و این باعث افتخار است.
وی در پاسخ به این‌که آینده پویانمایی ایران را چه‌طور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: آینده پویانمایی را خوب می‌بینم چون در این هنر چیزی به عنوان بازیگر وجود ندارد و یک پویانما به عنوان مجری کارها را پیش می‌برد و مواد آماده‌تری در اختیار دارد. فکر می‌کنم در پویانمایی با توجه به نسلی که وجود دارد، ایده‌ها به خوبی در حال اجرا شدن است.
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز 21 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.