اسدالله شعبانی با شعرهایی برای ایران به نمایشگاه آمد

برای اولین‌بار 16 شعر از اسدالله شعبانی با محوریت "ایران" از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، "ای میهن من، ای ایران" دربردارنده‌ی 16 شعر از اسدالله شعبانی است که همگی در وصف ایران، شهرهای تاریخی، آداب و سنن، فرهنگ مردم سروده شده است.
این مجموعه با عنوان‌هایی چون گنج‌نامه، خراسان بزرگ، خلیج فارس، زاینده‌رود، خاک آذربایجان و... در لوای شعر، خوانندگان نوجوانش را با مناطق مختلف ایران نیز آشنا می‌کند. در پایان مجموعه، درباره‌ی تمامی اسامی و اعلام موجود در شعرها، توضیحاتی آمده است که خواننده را بیش از پیش با این مکان‌ها و آداب و سنن آشنا می‌کند.
شاعر این مجموعه در شعر "برج آزادی" سروده است که: از برج آزادی/ تهران ما پیداست/ این شهر رویایی/ غمگین ولی زیباست/ لم داده بر البرز/ آشفته و خسته/ چون غول زیبایی/ چشمان خود بسته...
این مجموعه را سروناز پریشانزاده تصویرسازی کرده و کوروش پارسانژاد هم بر کار هنری آن نظارت داشته است.
کانون به مناسبت نمایشگاه کتاب تهران، این اثر را در 8هزار  نسخه و در 44 صفحه به قیمت 3هزار و پانصد تومان رونمایی و عرضه کرده است.
امسال کانون پرورش فکری علاوه بر سالن کودک و نوجوان نمایشگاه، در بخش جنبی این سالن نیز غرفه‌هایی را برپا کرده که در آن سفال، نقاشی، قصه‌گویی و .. اجرا می‌شود.