ورود به دنیای شگفت‌انگیز کاغذ بازی با «دایره‌المعارف کاغذ و تا»

کتاب «دایره‌المعارف کاغذ وتا» با عنوان کاغذ بازی شامل 370 الگوی کاغذ و تا توسط جلال وزیری گردآوری و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه شامل 3 بخش کتاب، نرم‌افزار و کاغذ رنگی است که 370 الگوی برگزیده کاغذ و تا (اوریگامی) را در 12 گروه از قبیل: طرح‌های ساده، گل‌ها و کیاهان، حیوانان و آبزیان، پرندگان، حشرات، ساخته‌های دست بشر،لباس و خوراکی‌ها، سرگرمی، حروف و اعداد است.
هم‌چنین نرم‌افزار راهنمای ساخت تمام طرح‌ها در بیش از 370 پویانمایی به مدت 400 دقیقه و 370 ویدیوی آموزشی به مدت بیش از 8 ساعت و نیز 740 تصویر و عکس به همراه جلوه‌های صوتی و موسیقی با راهنمایی نوشتاری و صوتی به انتخاب کاربر برای تمامی الگوها و بر روی سیستم‌های‌عامل ویندوز بدون نیاز به نصب قابل اجرا است.
در بخش سوم این کتاب (کاغذهای رنگی)، الگوهای منتخب و زیبا بر روی کاغذهای رنگی علامت‌گذاری شده و با تا زدن صحیح و پیروی از خط‌های راهنما نمونه‌های بسیار زیبا خلق می‌شود.
این کتاب برای گروه سنی«و»(مخاطبان عمومی) در364 صفحه رنگی با شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 25 هزار تومان در غرفه‌های عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب تهران با 10 درصد تخفیف ارایه می‌شود.
بیست وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران تا 20 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپا است.