شنگول و منگول پرطرف‌دار در نمایشگاه کتاب

کتاب‌فیلم شنگول و منگول از پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب برگرفته ازفیلم پویانمایی شنگول و منگول ساخته فرخنده ترابی ومرتضی احدی است که توسط افسانه شعبان‌نژاد شاعر کودک به شعر درآورده شده و برای گروه سنی «الف» (پیش دبستانی‌ و کلاس اولی‌ها) از سوی انتشارات کانون همراه با ‏لوح فشرده‏ فیلم پویانمایی آن منتشر شده است.
«جم‌جمک برگ خزون، زیر سقف آسمون، توی یک دشت قشنگ، دشتی ‏سبز و رنگارنگ، زنگوله‌پای مهربون خانه داشت، ‏بزغاله‌هایی ناز و دردانه داشت» این بخشی از شعر این کتاب است.‏
فیلم شنگول و منگول در سال‌های گذشته یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کانون بود که بیش از 40 حضور بین‌المللی در جشنواره‌های جهانی را تجربه کرد و جایزه‌هایی نیز از این جشنواره‌ها دریافت کرد.
بر اساس این گزارش کتاب‌های «خانه‌ی حاج آقا رحیم کجاست» نوشته پرویز کلانتری، «کاش خانه‌های شکلاتی وجود داشتند» اثر الیف ادا تارتار با ترجمه نازنین نوتاش سنگتراش و فرهنگ تصویری واژگان فارسی از دیگر کتاب‌هایی است که در نمایشگاه کتاب بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
هم‌چنین در بخش عرضه سرگرمی‌های سازنده کانون نیز مجسمه‌های مقوایی، انواع جورچین‌ها و بازی‌های رایانه‌ای تولیدی کانون مورد توجه نوجوانان قرار گرفت.
درعین‌حال لوح‌های فشرده فیلم‌های زنده و پویانمایی(مجموعه یادگار کودکی) و نمایش‌های تولید شده در مرکز تئاتر کانون به ویزه نمایش «خاله‌مرجان و خروس» از سوی خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان مورد اقبال قرار گرفت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا شنبه 20 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.