ناشران کودک و نوجوان از موازی کاری پرهیز کنند

کارشناس انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان بر پرهیز از موازی‌کاری در تولید آثار این حوزه تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجید عمیق در حاشیه بازدید از غرفه کانون در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب گفت: برای هدفمند شدن تولیدات این بخش لازم است تمامی ناشران کودک و نوجوان با یک‌دیگر در ارتباط باشند و نشست‌های تخصصی مشترک برگزار کنند تا موضوع‌ کتاب‌های این حوزه از زاویه‌های مختلف تولید شود.
وی نبود منحنی تولید را از دیگر مشکلات بخش تولید دانست و افزود: اگر کتاب‌ها بر اساس اصول صحیح و علمی تولید شود از ضعف‌هایی که گاهی در زمینه موضوع و برخی گروه‌های سنی به وجود می‌آید رفع می‌شود.
عمیق هم‌چنین تولید کتاب در یک موضوع در قالب مجموعه را بسیار مفید و با اهمیت عنوان کرد و یادآور شد مجموعه ‌کتاب‌هایی که به یک موضوع ویژه مانند: علمی، رمان، داستان، مذهبی و... به صورت جامع می‌پردازد تاثیرگذاری بیشتری برمخاطب دارد.
وی از کانون به عنوان یکی از ناشرانی که پیوسته بهترین‌ها را دارا بوده یاد کرد و اظهار امیدواری کرد به موضوع‌هایی از قبیل مهارت‌های زندگی، بلایای طبیعی و دیگر موضوع‌های از این دست نیز در قالب مجموعه‌های آموزنده بیشتر توجه شود تا بهتر بتوان به نیازهای کودکان و نوجوانان پاسخ داد.
این کارشناس و مترجم کتاب‌های کودکان در پایان از مسوولان برگزاری نمایشگاه کتاب خواست نسبت به تولیدات کانون در سال‌های آینده بیشتر توجه داشته باشند چرا که در چند سال اخیر در موقعیت و فضایی که در اختیار کانون قرا گرفت در شان و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نبوده است.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.