تولیدات کانون باید دانش کودکان از مفهوم زندگی را افزایش دهد

مدیر گروه کودک شبکه جهانی جام‌جم سیما گفت که کانون پرورش فکری باید با تولید آثار خود بتواند فهم و دانش کودکان و نوجوانان را نسبت به جهان و مفهوم زندگی گسترش دهد.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد میرکیانی با حضور در غرفه عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: انتظار دیگر مخاطبان از کانون این است که این آثار مخصوص کانون باشد و مشابهی برای آن در رسانه‌های موازی مانند تلویزیون یا اینترنت نتوان پیدا کرد.
وی در عین حال بر لزوم بازبینی و بازنگری در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به نگاه کارشناسانه و درست تاکید کرد و گفت: کانون چند سالی است به خوبی از ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند و در مقایسه با سال‌های گذشته احساس می‌شود دچار رکود شده است.
میرکیانی افزود: به اعتقاد من مسوولان جدید کانون برای خارج شدن از این شرایط باید با بهره‌گیری از کارشناسان توانمند و دلسوز خود نسبت به بازتعریف و بازنگری در تولیدات و فعالیت‌های خود با شتاب بیشتری اقدام کنند چرا که به نظر می‌رسد حرکت آن در بخش‌های تولید به ویژه سینمایی بسیار کند شده است.
وی یادآور شد: در بخش انتشارات نیز به عنوان مثال شاید طرح رمان نوجوان امروز اگر توسط یک ناشر خصوصی صورت می‌گرفت می‌توانست اقدامی چشم‌گیر محسوب شود اما برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این سابقه کافی نیست.
این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه خاطر نشان کرد: کانون با توجه به سابقه‌ی خوب خود در تولید فکر و فرهنگ و بدنه کارشناسی قوی آن اگر با نگاه دقیق و کارشناسانه مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد می‌تواند بازهم پیش‌رو باشد.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز و تا 20 اردیبهشت روزهای عادی از ساعت 10 صبح تا 20 و روزهای تعطیل از 9 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان است.