اسدالله شعبانی: تنوع کتاب موجب آزادی انتخاب برای مخاطبان می‌شود

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان گفت: اگر تنوع کتاب زیاد باشد مخاطبان برای خرید از آزادی عمل بیشتر در انتخاب برخوردار خواهند بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسدالله شعبانی در بازدید از سالن عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با بیان این مطلب افزود: انتظاری که خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان از کانون به عنوان یکی از متولیان اصلی این حوزه دارند بسیار از آن‌چه امروز در نمایشگاه کتاب شاهد آن هستیم فراتراست.
وی ضمن نارضایتی از فضای اختصاص داده شده و موقعیت مکانی که برای کانون در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد شیوه‌ی حضور و عرضه کتاب‌های کانون هر سال نسبت به گذشته شرایط نامناسب‌تری دارد.
وی شناخت نیاز‌های مخاطب را به عنوان یک اصل در تولید و چاپ کتاب دانست و اظهار امیدواری کرد برای این مهم برنامه‌ریزی و کار زیربنایی انجام شود چرا که تولید آثار هنری و ادبی باید روال طبیعی خود را داشته باشد و از تولید آثار انبوه و سفارشی پرهیز شود.
شاعر کودک و نوجوان در ادامه خاطر نشان کرد: نوجوانان امروز نیازمند آثار و کتاب‌هایی هستند که چهره خودشان را در آن ببینند و زمانی که در میان آثار داخلی پاسخی نمی‌گیرند به سراغ کتاب‌های ترجمه و محتواهایی می‌روند که بتوانند نیاز خود را برآورده کنند.
وی یادآور شد: به نظر من در بحث تولید اثر برای نوجوانان باید از نظر سنی آن‌ها را به 2 دسته تقسیم‌ کرد گروه اول نوجوانانی که وارد مقطع راهنمایی می‌شوند و تازه از رده کودکی خارج شده‌ا‌ند و دسته دوم نوجوانان مقطع متوسطه که آماده برای ورود به دوره جوانی هستند و دارای نیازهای متفاوت‌اند که باید شناسایی و براساس آن به تولید اثر دست زد.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز و تا 20 اردیبهشت روزهای عادی از ساعت 10 صبح تا 20 و روزهای تعطیل از 9 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان است.