دو رمان نوجوان عباس عبدی در نمایشگاه کتاب تهران

تازه‌ترین رمان‌های عباس عبدی با عنوان «شکارچی کوسه‌ی کر» و «روز نهنگ» در فروشگاه‌ها و غرفه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این 2 رمان در ادامه مجموعه «طرح رمان نوجوان امروز» از سوی انتشارات کانون به چاپ رسیده است.
عبدی در این دو رمان با توجه به این‌که یکی از بهترین شیوه‌های معرفی و شناخت فرهنگ‌ها و آداب و رسوم، مطالعه داستان‌های هر منطقه‌ای است، به خوبی توانسته نوجوانان را با فضای شهرهای جنوبی کشور و اتفاقاتی که در زندگی روزمره مردمان این ناحیه در دریا و شغل صیادی روی می‌دهد، آشنا کند.
بر همین اساس رمان «شکارچی کوسه‌ی کر» ماجرای نوجوانی را که به همراه پدر و پدر بزرگ خود برای صید به دریا می‌رود و حوادث ناگواری برای او روی می‌دهد بیان می‌کند و رمان «روز نهنگ» داستان چند نوجوان در یکی از جزایر جنوبی است که با کنجکاوی پرده از ماجرای غارت اشیای قدیمی توسط گروهی از قاچاق‌چیان میراث فرهنگی برمی‌دارند.
این 2 رمان برای گروه سنی «د» و «ه» (دوره اول و دوم متوسطه) با شمارگان 10 هزار نسخه و با قیمت 4هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلای امام خمینی تهران برگزار می‌شود.