کشف و به‌روز رسانی گنجینه‌های تاریخ و تمدن کشور از رسالت‌های کانون است

حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کشف ذخایر و گنجینه‌های تاریخ و تمدن کهن ایرانی و به روز کردن آن برای کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساعات پایانی آخرین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در سالن عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در میان نهادهای فرهنگی فعال در کشور سنگین‌ترین مسوولیت بر عهده سازمان‌هایی است که با کودک و نوجوان سرو کار دارد.
وی افزود: در کشور، مردم و مسوولان نسبت به فعالیت‌ها و تولیدات کانون به عنوان کار تخصصی نگاه می‌کنند بنابراین مسولان این نهاد فرهنگی باید تلاش کنند نیازهای کودکان و نوجوانان را بر اساس فرهنگ ایرانی‌اسلامی برآورده کنند و با افزایش تنوع محصولات خود پاسخ‌گوی تمامی سلیقه‌ها باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد در دنیای امروز با توجه به گسترش و توسعه وسایل ارتباط جمعی و رواج انواع رسانه‌ها و بازی‌های الکترونیکی مسوولیت کانون نسبت به گذشته بسیار سنگین‌تر شده چرا که باید فعالییت‌ها و تولیدات آن، آن‌قدر جذابیت داشته باشد که کودکان و نوجوانان را از تمایل به جاذبه‌های کاذب این ابزارها باز دارد.
وی با بیان این‌که کشورهای فارسی زبانی زیادی در همسایگی ایران قرار دارد که می‌توانیم آن‌ها را نیز تغذیه کنیم تصریح کرد: کانون با حمایت بیشتر دولت می‌تواند روح معنوی و انسانی را که در فرهنگ و ادبیات ایران وجود دارد برای کودکان و نوجوانان کشورهایی که تشنه معنویت‌اند و از بی‌بندوباری به ستوه آمده‌اند نیز صادر کند تا علاوه بر مخاطبان داخلی جهان اسلام نیز مخاطب کانون باشد.
محمدی عراقی در پایان یادآور شد: کانون باید تلاش کند با تقویت بخش بین‌الملل خود برای هم‌وطنانی که به هر دلیلی مجبور به زندگی در خارج از کشورند و نگران آسیب‌های هویتی در فرزندان‌شان هستند و نیاز به ابزارهایی برای ارتباط با زبان مادری و فرهنگ ایرانی دارند نیز محصولاتی تولید کند.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر روز 20 اردیبهشت به کار خود پایان داد.