کانون دریچه‌ای را به عرصه‌های گوناگون فرهنگی‌هنری کشور باز کرده است

نویسنده و پژوهش‌گر کشور گفت: کانون با توجه به امکانات و گستره مراکز فرهنگی‌هنری خود تا حدود زیادی نقش خود را ایفا کرده و دریچه‌ای را به عرصه‌های مختلف فرهنگی‌هنری باز کرده است.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، هادی سیف در حاشیه بازدید از غرفه کانون در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود کانون طی سال‌های اخیر به رشد نسبی رسیده و اطلاعات جامعی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی‌هنری در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده است.
وی یادآور شد: امروز کانون توانسته به عنوان مرکز نشر و پژوهش دانشگاهی جای خود را باز کند و به عنوان مثال مجموعه کتاب‌های (چرا ندیدی) به عنوان مرجعی در بسیاری از دانشکده‌های هنری تدریس می‌شود و این مهم موفقیت کانون در این عرصه‌ها را نوید می‌دهد که امیدواریم هر روز شاهد رشد بیشتر آن باشیم.
سیف خاطر نشان کرد: نسل نوجوان و جوانان کشور باید با هویت فرهنگی کشور آشنا شوند و آگاهی داشته باشند که پشتوانه فرهنگی‌هنری ما بسیار غنی‌تر ازآن است که می‌دانند و می‌بینند.
نویسنده کتاب سوته‌دلان نقاش در ادامه از انتشار مجموعه 10 جلدی « چرا نشناختی» با موضوع معرفی هنرمندان ناشناخته در زمینه‌های هنری مانند: گچ‌بری، آیینه‌کاری و بسیاری از دیگر هنرهای مردمی خبر داد و گفت این مجموعه توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زیر چاپ رفته و به زودی منتشر خواهد شد.
وی هم‌چنین از زیر چاپ رفتن کتاب دیگر خود با عنوان «نقاش سرخ عشق، آبی پرواز» در آینده‌ای نزدیک توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: در این اثر به معرفی نقاشی‌ها، آثار و زندگی استاد محمد مدبر پرداخته شده است.
هادی سیف در پایان اظهار امیدواری کرد مسوولان کانون هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فضایی را برای حضور نویسندگان و شاعران فراهم کنند تا با برپایی نشست‌های تخصصی بیشتر به مسایل و نیازهای فرهنگی امروز کودک و نوجوان توجه شود.
بیست و هفتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان است.