کانون پرورش فکری محل مناسب برای تربیت فرزندان این سرزمین است

اسماعیل آذر مدیر عامل مووسسه فرهنگی هنری فرهنگبان با حضور در برنامه مشاعره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان،کانون را محل مناسب برای تربیت کودکان و نوجوانان این سرزمین دانست.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) ویژه برنامه مشاعره اعضای ادبی و اولیا برگزار شد. این محفل ادبی با حضور استاد زبان و ادبیات فارسی و مجری برنامه‌های تلویزیونی مشاعره، دکتر اسماعیل آذر انجام گرفت.
 برنامه مشاعره با شعرخوانی زیبای استاد آذر با مضامین حضرت زینب (س) و همچنین مضامین آزاد شروع شد که در این  میان رقابت مادر و 2 فرزندش هیجان انگیز ترین بخش  این برنامه بود.
 در ادامه دکتر اسماعیل آذر خانواده را یکی از ارکان اصلی انتقال ادبیات ایران شمرد و تأکید کرد والدین میتوانند با برنامه ریزی دقیق و ابتکاری شعر و مشاعره را وارد برنامه فرزندان خود بکنند.
عضو کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت  مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت کانون می‌تواند با دید تخصصی‌تر به مربیان مجرب، مشاعره را به صورت حرفه‌ای آموزش دهند تا کودکان بسیاری با ادبیات ایران که ریشه فرهنگ ماست آشنا تر شوند.
اسماعیل آذر (متولد 18 آذر 1323، اصفهان) استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگبان است.او در تلویزیون نیز به عنوان مجری و کارشناس برنامه‌های ادبی از جمله برنامه مشاعره«به تماشا سوگند و به آغاز کلام» فعالیت می‌کند.او همچنین عضو کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر گروه ادبیات فارسی سازمان فرهنگی اکو، عضو کمیته نامگذاری ثبت احوال، عضو کمیسیون‌های علمی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و عضو هیئت مدیره انجمن ادبیات تطبیقی است.

 لازم به ذکر است از برگزیدگان این برنامه با حضور دکتر آذر و محمد نقی صالحی مدیر کل کانون استان تقدیر به عمل آمد .