کد خبر: 280875
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
سهم کودکان کردستانی در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور

فیلم‌های «گنجشک‌های کوچه ما» و «تصمیم» از کانون پرورش فکری کردستان به عنوان نامزد دریافت جایزه جشنواره دوسالانه فیلم کودک برای کودک (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل کانون استان کردستان، هیات داوران این جشنواره پس از بازبینی و بررسی بیش از ۶۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۵۰ فیلم را به عنوان نامزدهای حضور در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان و دریافت جایزه این رویداد هنری معرفی کردند.

بر اساس این گزارش داوران در بخش فیلم‌های زنده تولید شده از سوی کودکان ۲۴ فیلم را از میان ۱۴۲ فیلم کوتاه، ۱۳ مستند و ۵۷ فیلم مربوط به بخش مروری بر جشنواره انتخاب و در بخش آثار پویانمایی نیز ۲۶ اثر را از میان ۴۱۶ پویانمایی رسیده به دبیرخانه معرفی کردند.

بر همین اساس فیلم‌های «گنجشک‌های کوچه ما» فیلمی از ژیوار فرج‌زاده از مرکز فرهنگی هنری صاحب و «تصمیم» فیلمی از وحید خدا بنده‌لو از سریش‌آباد در بخش فیلم‌های زنده نامزد دریافت جایره شده‌اند.

گفتنی است: داوری نهایی هشتمین دو سالانه قاصدک فیلم کودک برای کودک طی روزهای ۲۲ و۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد.

قرار است از برگزیدگان جشنواره در نیمه اول شهریور هم‌زمان با دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تجلیل شود و اعضای خالق آثار نامزد دریافت جایزه به عنوان اعضای انجمن فیلم سازان نوجوان کانون به رسمیت شناخته ‌شوند.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =