اعلام همبستگی با کودکان فلسطینی در کانون ۱۲ تهران

هم‌زمان با روز نهم مهرماه ۱۳۹۷، سالروز اعلام همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، اعضای مرکز شماره ۱۲ کانون استان تهران، با فرزندان سرزمین مقدس قدس پیمانی دوباره بستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  تهران، اعضای مرکز شماره کانون۱۲ تهران، در روز نهم مهرماه ویژه‌برنامه «روز همبستگی با کودکان فلسطینی» را برگزار و بار دیگر یاد و خاطره شهیدان انتفاضه را گرامی داشتند.

بنا به گفته اکرم صحتی مربی مسئول این مرکز فرهنگی هنری، در این برنامه تلاش شد تا کودکان و نوجوانان به این آگاهی برسند که ورای مرزهای آرام و امن کشورمان، سال‌هاست قبله اول مسلمانان در محاصره چکمه پوشان صهیونیست قرار دارد و کودکان و نوجوانان فلسطینی شجاعانه در مقابل این غاصبان ایستاده‌اند.

در این برنامه کتاب‌های مرتبط با جغرافیا، تاریخ تمدن فلسطین، علت قیام مردم این سرزمین، تاریخ مقاومت و انقلاب انتفاضه در قالب شیوه‌های خلاق به اعضا معرفی شد.

در قسمت دیگری از این برنامه، کارگاه نقاشی با محوریت کودکان فلسطین با هدایت سارا سمایی مربی نقاشی برگزار شد و اعضا به تصویرسازی اندیشه‌های خود پرداختند.

در  اول اکتبر سال ۲۰۰۰  در نخستین روزهای انتفاضه دوم (انتفاضه الاقصی)، تصویر «محمد الدوره»، نوجوان ۱۲ ساله از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید و این روز همه‌ساله به‌عنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در نظر گرفته‌شده تا نمادی از دادخواهی مظلومان فلسطینی باشد.

گفتنی است این برنامه در دیگر مراکز کانون استان تهران برگزار شد.

مرکز شماره ۱۲ واقع در منطقه ۱۷ خیابان ابوذر، خیابان شهید قفیلی با ارایه خدمات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در تمام فصول سال پذیرای کودکان و نوجوانان منطقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =