از برگزیدگان مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مازندران تقدیر شد

در آیین اختتامیه مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مازندران از برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان مازندران، 17 و 18 مهر ماه، مرحله استانی این جشنواره با حضور دکتر اسماعیلی رییس مجمع نمایندگان استان، فرماندار شهرستان نور،هنرمندان، دانش آموزان، مسوولان شهری و خانواده ها در شهرستان نور برگزار شد.

بر این اساس، پس از  اجرای قصه‌گویی راه یافتگان به مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مازندران و نظر هیات داوران، دبیرخانه این جشنواره برگزیدگان خود را معرفی کرد. 

هیات بازبینی مرحله استانی این جشنواره از مجموع 75 اثر رسیده به دبیرخانه 33 اثر را انتخاب کردند که  21  اثر مربوط به زنان و مردان - 9 اثر در بخش نوجوانان 14 تا 18 سال  و 3 اثر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگها به بخش  استانی راه یافت.

اما پس از داوری قصه‌های ارایه شده در مرحله استانی با رای داوران،  در بخش زنان ومردان: علی حسن نژاد با قصه «عدالت انوشیروان» از ساری – فخری غفاری با قصه «ماجرای مرد جهان‌گرد» از ساری  – نرجس حق شناس با «قصه خورشید و باد شمال» از ساری – معصومه آهنگری با قصه «دروازه بخت» از ساری – سارا نوشیر با قصه« سرزمین آفتاب » انتخاب شدند.

در بخش پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ ها: سکینه موجرلو با قصه«خورشید و روباه»از گلوگاه - حسین توهمی با قصه«سزای نیکی» از ساری منتخب این بخش شدند.

بخش نوجوانان 14 تا 18 سال هم: مهسا امیر خانلو با قصه«هدیه خوبان» از گلوگاه – ملیکا منصوری با قصه«حلقه آرزوها» از ساری  و نسترن علی نتاج با قصه« دختر شاه پریان» از بابل انتخاب شدند.

از این میان، برگزیگان بخش زنان و مردان به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و برگزیدگان بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ و نوجوانان هم به دبیرخانه جشنواره بین المللی معرفی شدند تا قصه‌های‌شان در رقابت با برگزیدگان دیگر استان‌ها  مورد داوری قرار گیرد.

گفتنی است: جشنواره منطقه‌ای قصه گویی نیز 3 و 4 آذر ماه سال جاری در ساری با حضور برگزیدگان مرحله استانی؛ استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی،سمنان، گلستان و مازندران در ساری برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =