کد خبر: 284591
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
بازدید 836
انجمن ادبی آفرینش کانون استان تهران برگزار شد

صد و بیست و دومین انجمن ادبی شعر و داستان آفرینش کانون استان تهران، با حضور «هادی خورشاهیان» و «بابک نیک‌طلب» کارشناسان حوزه شعر و داستان و بزرگداشت پژوهشگر برجسته کشور«دکترغلامحسین یوسفی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، انجمن  ادبی شعر و داستان آفرینش مراکز کانون استان، با حضور بیش از ۷۰عضو نوجوان، مربیان و کارشناسان در مرکز تخصصی ادبی (شماره ۱۵) در آخرین روزهای پاییز ۱۳۹۷ برگزار شد.  

بنا بر این گزارش، در این انجمن، «هادی خورشاهیان»  نویسنده و شاعر فعال ادبیات  کودک و نوجوان و «بابک نیک طلب»  شاعر نام‌آشنای ادبیات امروز، در جمع اعضای نوجوان حضورداشته و نقد و بررسی آثار را در دو حوزه داستان و شعر بر عهده داشتند.

بر این اساس، نشریه شماره ۱۲۲ انجمن ادبی که به مناسبت هفته پژوهش، به معرفی « دکتر غلامحسین یوسفی» یکی از پژوهشگران  بنام ادبیات فارسی پرداخته بود، با ۴۴ اثر از اعضای کارگاه‌های شعر و داستان در ۵۰ صفحه منتشر و به حاضران اهدا شد.

در ادامه این نشست، کارشناسان در بخش نقد و بررسی آثار، توضیحات جامع و روانی در مورد هر اثر بیان کردند.

بابک نیک طلب ضمن بیان نکاتی پیرامون چگونگی نگارش شعر، بر اهمیت در نظر گرفتن مخاطب اشعار تأکید کرد.

همچنین توضیحاتی در رابطه با نحوه سطر بندی شعر، به‌هم‌ریختگی ارکان جمله در شعر، دایره واژگان، همخوانی کلمات در شعر ارائه داد.

وی ضمن توجه به آرایه‌های ادبی و شعرهای چندوجهی و تأکید بر  توجه به زبان سالم و دستور زبان معیار، به نوجوانان یادآور شد که شعر جای عرض‌اندام شاعران با واژه‌های غریب و مهجور نیست.

هادی خورشاهیان نیز ضمن  نقد و بررسی آثار داستانی اعضای انجمن، نکاتی را پیرامون ابهام در داستان ارائه کرد.

این نویسنده نام‌آشنا به عنصر غافل‌گیری در داستان‌های کوتاه پرداخت و از اعضا خواست در چنین داستان‌هایی به‌دوراز شتاب‌زدگی برای ضربه نهایی داستان، مقدمه‌چینی کنند.

گفتنی است این نشست با اجرای نگین صدری زاده کارشناس ادبی و مریم عباسی مربی ادبی استان تهران  از ساعت ۱۵ الی ۱۷/۳۰ به طول انجامید و اعضای فعال مراکز   ۲، ۸، ۳،۱۲، ۲۷،۲۴ ،۲۵،۳۵ و مرکز تخصصی ادبی ۱۵،  با همراهی کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های ادبی مهرنوش قربانعلی  و مسئولان و مربیان مراکز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =