نگاه دختر ارومیه ای به ستاره‌ها، برنده جایزه اول مسابقه نقاشی و پوستر اسپانیا

نگاه رنگارنگ دختر ۶ ساله ارومیه‌ای به «ستاره‌ها، آینده دنیا» جایزه اول مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا را از آن سانا صدقی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این مسابقه که با همکاری دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد (یونوسا) برگزار شد تلاش داشت آگاهی نسل جدید را در مورد  موضوع‌های اجتماعی پیرامون طبیعت جهان با کمک سلاح قدرت‌مند آموزش بالا ببرد.

در این میان، مسابقه با موضوع «به ستاره‌ها، آینده‌ی دنیا نگاه کنید» برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده «سانا صدقی» دختر ۶ ساله عضو مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون ارومیه جایزه اول این رقابت بین‌المللی را در بخش نقاشی شامل جایزه نقدی و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد و دیپلم افتخار از آن خود کرد.

موفقیت‌های کودکان و نوجوانان ایرانی به این جایزه ختم نشد و ۴ عضو دیگر کانون نیز از استان‌آذربایجان غربی برنده این رقابت بزرگ بین‌المللی شدند.

در بخش نقاشی دیواری نیز، «هاجر شفی زاده» و «فاطمه حسینی» هر دو ۱۴ ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون قره‌ضیاالدین دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را کسب کردند.

همچنین «ثریا پسوه‌ای» و «دیلان قهرمان‌پور» هر دو ۱۵ ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون مهاباد دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را از آن خود کردند.

در مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا، ۳۵۰۲ اثر از ۳۴ کشور جهان شرکت داده شده بود که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۳۴ اثر نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری اعضای خود را به این مسابقه بین‌المللی هنری در اسپانیا ارسال کرده بود.  

گفتنی است که ۲۶ اثر از اعضای مراکز کانون استان در ۳ بخش نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که با اعلام نتایج داوری از مجموع این تعداد ۳ اثر از اعضای کانون آذربایجان غربی در میان آثار برگزیده به چشم می خورد. هشت نفر از اعضای مراکز  کانون کشور موفق به افتخار آفرینی در این رقابت شدند که ۵ نفر از این تعداد از اعضای مراکز کانون استان آذربایجان غربی می باشند.

فراخوان مسابقه نقاشی و پوستر اسپانیا در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در آوریل ۲۰۱۹ اسامی برگزیدگان انتشار یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =