برگزاری بیش از 150 کارگاه ویژه تابستان در کانون خراسان جنوبی

تابستان شاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خراسان جنوبی با بیش از 150 کارگاه و حضور کودکان و نوجوانان علاقه‌مند از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن فرایند ثبت نام در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون استان ویژه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان، فعالیت بیش از 150 کارگاه فرهنگی هنری و ادبی و علمی از ابتدای تیرماه آغاز و تا نیمه مرداد ماه 1398  ادامه دارد.

حمیدی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های ویژه فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، فرصت مناسبی برای شناسایی، پرورش و هدایتِ هدفمندِ ذوق و استعداد این عزیزان است.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های ویژه فصل تابستان در سطح مراکز کانون در قالب برنامه‌ای فرایند محور با حضور مربیان متخصص برگزار می‌شود و اگر مطابق نیاز و سلیقه کودکان و نوجوانان امروز پیش‌بینی شود در کسب مهارت‌های رفتاری برای بهتر زندگی کردن به آنان کمک می‌کند.

 حمیدی  با بیان این‌که کارگاه‌های دوره‌ای ویژه کودکان و نوجوانان 4 تا 18 سال در حال برگزاری است، گفت: عناوین کارگاه‌های دوره‌ای در بخش فرهنگی شامل قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، کاردستی، نمایش خلاق، هنرهای دستی و ... است.

وی تصریح کرد: در بخش هنری نیز کارگاه‌های نقاشی، سفالگری، عکاسی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی و... برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ادامه سخنانش گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به دنیای شعر و ادبیات می‌توانند  در کارگاه نوشتن خلاق، شعر، داستان نویسی، خوانش متون تخصصی و دوست‌داران مباحث علمی در کارگاه‌های رباتیک، نجوم، شطرنج و... شرکت کنند.

حمیدی یادآورشد: حضور مربیان کانون در قالب طرح «پیک امید» ویژه مناطق روستایی و عشایری محروم، اجرای طرح «پویش فصل گرم کتاب» در شهرستان بیرجند و پنج کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های قاین، طبس، بشرویه، نهبندان و زیرکوه از دیگر برنامه‌های ویژه فصل تابستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =