عروسک‌ها در دست بچه‌ها متولد شدند

در سومین جلسه از انجمن نمایش کانون استان تهران، اعضای نوجوان زیر نظر مدرسان این حوزه، تجربه‌های تازه‌ای از ساخت عروسک با تکنیک‌های متنوع به دست آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در سومین جلسه از انجمن نمایش، مربیان و اعضای نوجوان مراکز کانون استان که علاقه‌مند به شرکت در جشنواره نمایش عروسکی در سال ۹۸ بودند، طراحی و ساخت عروسک‌های نمایشی‌شان را با هدایت مدرسان این کارگاه  آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگاه که پس از اعلام نیاز مربیان و اعضا انجمن نمایش طی دو روز برای ۱۳ گروه نمایشی برنامه‌ریزی‌شده بود، به‌منظور ارتقاء سطح کیفی آثار نمایشی برای شرکت در جشنواره هنرهای نمایشی استان برگزار شد.

«عذرا امامی، لیلا مکانی، ساغر لطفی نژاد و مژده زکریا پور»، مدرسان این کارگاه تخصصی، ضمن بررسی متون نمایشی گروه‌ها و گفتگو با اعضا در رابطه با ایده‌های اجرایی طراحی عروسک بر اساس متون نمایشی، برای ساخت عروسک‌ها به هدایت اعضای شرکت‌کننده پرداختند.

اعضای نوجوان و علاقه‌مند انجمن نمایش در انتخاب تکنیک مناسب از نظرات مدرسان کارگاه بهره‌مند شده و با ابزار و متریال‌هایی که در اختیار داشتند، دست به تجربه‌های تازه ای از ساخت عروسک های نمایشی زدند.

در این جلسه از انجمن ۱۳ گروه نمایشی، شامل ۱۳ مربی و ۳۵ عضو نوجوان، طی دو روز، بخشی از عروسک‌های نمایش خود را در این کارگاه ساختند.

گفتنی است، بخش کارگاه‌های آموزشی و بازبینی جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان تهران، کار خود از تیرماه آغاز کرده و تا نیمه مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در شهریورماه سال جاری در کانون برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =