گفتگوی خبرگزاری شبستان با مدیر کل کانون استان ایلام

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام: فراخوان بیست ‌و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شده است

«مهدی جمالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: جشن‌های قصه‌گویی در سطح 22 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان آغازشده است.

وی، ابراز کرد: این جشنواره در سه بخش قصه 90 ثانیه‌ای (فیلم) شامل بیان روایتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی، قصه‌های شهر من ویژه شهروندان تهرانی، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی کلاسیک (سنتی) و قصه‌گویی نوآو(مدرن) و بخش بین‌المللی ویژه نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای است.

جمالی، بابیان اینکه مهلت ارسال آثار در بخش قصه 90 ثانیه‌ای، 10 مهرماه سال جاری و در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و بخش بین‌المللی 17 شهریورماه سال جاری است، افزود: بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، یادآور شد: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای اگرچه همچون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» شرکت کنند، اما موضوع جدیدی نیز با عنوان «شهر من تهران» ویژه شهروندان پایتخت به این بخش اضافه‌شده است.

وی، بابیان اینکه علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا 17 شهریور و بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای باید فیلم‌های قصه‌های خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.irبارگذاری کنند، ابراز کرد: استان ایلام در طول دوره‌های قبلی نشان داده است که دارای استعدادهای درخشانی در حوزه قصه‌گویی است.

جمالی، بیان کرد: جشن‌های قصه در سطح مراکز این استان، مقدمه‌ای برای برگزاری بیست و دومین جشنواره استانی قصه‌گویی است که به جشنواره بین‌المللی در تهران منتهی می‌شود و برگزیدگان جشن قصه در مراکز به جشنواره استانی راه‌یافته و در مرحله استانی برای حضور در بخش منطقه‌ای و بین‌المللی باهم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این جشن‌های در مراکز استان‌ها فراهم‌شده است، گفت: نشست‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های برای برگزاری این جشنواره در سطح مراکز کانون ایلام، برای برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 ایلام برگزار شد.

وی، در پایان با بیان اینکه سال گذشته ۵ نفر از قصه گویان ایلامی به مرحله نهایی این جشنواره رسیدند، از همه علاقه‌مندان، قصه‌گویان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =