معرفی میراث ماندگار شهر یِری با برپایی کارگاه نقاشی و خوشنویسی

اعضای ارشد و هنرمند کانون پرورش فکری مشگین‌شهر، کارگاه نقاشی و خوشنویسی از یادگار سبز هزاره‌ها و میراث ماندگار شهر یِری، برگزار کردند.

ویژه‌برنامه هفته فرهنگ و هنر مشگین‌شهر و روز هنرهای تجسمی با مشارکت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان، کانون‌های تربیتی آموزش و پرورش، آموزشگاه آزاد هنری بهزاد و پل معلق به اجرا درآمد.

در این ویژه‌برنامه که با مسئولیت و هماهنگی نیلوفر صفروند مربی مسئول مرکز ۱ کانون مشگین‌شهر در محل پل معلق برگزار شد، اعضای ارشد کانون که دارای سابقه فعالیت در زمینه نقاشی، طراحی و خوشنویسی داشتند با حضور در این برنامه و در کنار سایر هنرمندان به روایت تاریخی از زبان سنگ‌نبشته‌های پایدار شهر یری پرداختند و هنر خود را در معرض دید عموم قراردادند.

محوریت موضوع این کارگاه آموزشی، شهریری اعلام شد و اعضای ارشد با کشیدن نقاشی و طراحی از مدل‌های موجود در محل که از کارهای احمدی مجسمه‌ساز مشکین‌شهری(مجسمه‌ساز مطرح در سطح استانی و ملی) الگو می‌گرفت، در این برنامه شرکت کردند. احمدی نیز به همراه گروه خود، دو مدل مجسمه با سایز بزرگ از مجسمه‌های سنگی شهر یری را هم‌زمان با کار کانونی‌ها در این محل تولید کرد و اعضای کانون از نزدیک با روال کار مجسمه‌سازی حرفه‌ای آشنا شدند. خوشنویسی توسط پریسا رضازاده عضو سابق هنری مرکز یک کانون، در کنار هنرآموزان خوشنویسی علامه طباطبایی به مربیگری علی بدلی، دیگر برنامه پر بازدید این روز بود.

هدف اصلی از اجرای این برنامه معرفی پتانسیل‌ها و دستاوردهای کانون در زمینه‌ی تربیت نوجوانان هنرمند بود که اعضای کانون با همکاری بخش رادیو گردشگری، به بازدیدکنندگان معرفی شدند.

گفتنی است، نظر به برگزاری اختتامیه هفته فرهنگ و هنر در روزهای پایانی این هفته و طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، به تمامی شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و به آثار منتخب جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =