کد خبر: 290102
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
شاخه انجمن قصه‌گویی کشوری در خراسان جنوبی افتتاح شد

در ادامه فعالیت انجمن قصه گویی کشوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی شاخه دیگری از این انجمن را در استان افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، هم‌زمان با برگزاری کارگاه قصه گویی در بیرجند انجمن قصه گویی کانون استان با حضور جمعی از دوست‌داران هنر قصه گویی فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر ترویج فرهنگ قصه گویی و با استفاده از خرد جمعی صاحب‌نظران برای تقویت و هدف‌مند شدن این فعالیت ارزشمند اقدام به راه اندازی انجمن قصه گویی کرد.

حمیدی اضافه کرد: بر همین اساس کانون از تمام ظرفیت‌های موجود در هنر قصه‌گویی به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی برای رسیدن به این اهداف انجمن قصه گویی استفاده خواهد کرد.

مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که نیاز جامعه امروز قصه‌گویی و قصه پردازی است، گفت: بسیاری از ارزش‌های اخلاقی که در تکوین شخصیت کودک نقش مهمی دارد مانند شجاعت، نوع‌دوستی، جوانمردی، مهربانی و...  بنیان اصلی قصه‌ها را تشکیل می‌دهد و از راه قصه‌گویی به کودکان منتقل می‌شود که امید است با راه اندازی انجمن قصه گویی بتوانیم قصه گویانی تربیت کنیم که با خلاقیت و توانمندی خود در آینده‌  قدرت حل مسئله و مقابله با مشکلات را در جامعه داشته باشند.

آیین افتتاح انجمن قصه گویی کانون استان با حضور  دکتر حسین زنگویی مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر قصه های بومی و محلی خراسان جنوبی، مهدی آرایی از اساتید قصه گویی جمعی از کارشناسان، مربیان، پیشکسوتان و خانواده‌های علاقه‌مند به هنر قصه گویی دهم مرداد 98 در خانه معلم بیرجند برگزار شد.

تقدیر از مربیان فعال در حوزه قصه گویی، پخش تیزر معرفی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =