پارک هجرت بجنورد پذیرای قصه گویان شد

اعضای مرکز شماره 2 بجنورد به استقبال بیست و دومین جشنوراه بین المللی قصه گویی رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، اعضای مرکز شماره 2 بجنورد در محل پارک هجرت، به استقبال بیست و دومین جشنوراه بین المللی قصه گویی رفتند.
«ملیحه بیابانی» مربی مسوول مرکز شماره 2 بجنورد، در این برنامه گفت: جشن قصه گویی این مرکز با هدف ترویج و اطلاع رسانی بیشتر در محل پارک هجرت برگزار شد که بیش از 150 نفر در این برنامه حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه جشنوراه قصه گویی امسال مانند سال گذشته بخش 90 ثانیه ای هم دارد، خاطر نشان کرد: بخش پدر و مادر بزرگ ها یکی دیگر از بخش های جشنوراه است که سال گذشته مورد استقبال قرار گرفت و انتظار می رود امسال هم با پررنگ تر از قبل باشد.


بیابانی در ادامه به اهمیت قصه گویی اشاره کرد و افزود: دختران و پسران بالای دوازده سال هم امسال می توانند در بخش صحنه ای وارد عرصه رقابت شوند و با بارگزاری فیلم قصه هایشان در سایت جشنواره اجرای شان را محک بزنند.
«زهرا داوری» شاعر بجنوردی که میهمان این جشن بود در جمع کودکان و نوجوانان با خوانش شعری به اهمیت قصه گویی پرداخته و گفت: کانون پرورش فکری با برگزاری جشنواره های قصه گویی این سنت کهن و دیرینه را زنده نگه‌داشته است.


شاعر کتاب یک قاچ هندوانه به ارتباط قصه و شعر اشاره کرد و گفت: تمام شعرهای روایت هایی دارند که از دل قصه های که در ذهن ساخته ام برآمده اند و خیلی از آنها منبعث شده از قصه هایی بوده است که در کودکی شنیده ام.
«یحیی علوی فرد» دیگر میهمان این برنامه هم با دعوت همگانی برای شرکت در جشنوراه قصه گویی عنوان کرد: دنیای کودکی سرشار از خاطرات و قصه های شنیدنی است که باید آنها را برای خود ماندگار کنیم.
شاعر کتاب مثل پرستوها  زبان طنز را در قصه گویی یکی از جذابیت های آن دانست و افزود: قصه وقتی با نیشخند و طنز همراه شود برای مخاطب لذت بیشتری به همراه دارد زیرا ابزاری می شود هم برای تعقل و هم شادی و نشاط.
«هما غلامزاده» پیشکسوت کانونی که ساله ها داوری جشنوراه های قصه گویی را عهده دار بوده است هم در این جشن به اهمیت قصه گویی به عنوان یک فعالیت در مراکز کانون اشاره کرد و گفت: قصه گویی هنری است که مربیان کانون می توانند با مهارت هایی که دارند برای نیل به اهداف شان از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به ملاک های قصه گویی خاطر نشان کرد: در جشنوراه دیده شده است که برخی از قصه گویان فقط معیارها را مدنظر می گیرند ولی خودشان ارتباطی با معیارها برقرار نکرده اند و انتظار دارند امتیاز لازم را کسب کنند در حالیکه قصه گو در مرحله اول بایستی قصه را برای خود درونی کند.
وی از شرکت کنندگان در بیست و دومین جشنوراه قصه گویی خواست تا در انتخاب قصه دقت بیشتری به خرج دهند و از پیام قصه ها غافل نشوند.


  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =