امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کانون و اداره کل هواشناسی استان اردبیل

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌های کل کانون پرورش فکری و هواشناسی استان اردبیل به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک با رویکرد هواشناسی کاربردی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، سحر تاج‌بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و برنامه‌ریزی در این حوزه زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و صنعتی کشور خواهد بود. 

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پدیده گرمایش کره زمین و تغییر اقلیم، تصریح کرد: متأسفانه موضوع افزایش دمای کره زمین به یک معضل مهم و اساسی تبدیل‌شده و پیامد این اتفاق در کشورمان نیز محسوس شود، بنابراین انتقال مفاهیم، فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مربوطه باید از دوران کودکی آغاز شود.

تاج‌بخش در جریان بازدید از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل، تأکید کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای علمی از سوی اداره کل هواشناسی استان برای کارکنان و اعضا کانون مدنظر این تفاهم‌نامه بوده و امیدوارم گامی در جهت ارتقا فعالیت‌های علمی، به خصوص دانش هواشناسی کاربردی در حوزه کودکان و نوجوانان باشد.

همچنین زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در این خصوص گفت: باهدف تداوم همکاری‌ها با نهادها و سازمان‌های استانی برای انجام امورات و برنامه‌های مشارکتی، این تفاهم‌نامه امضاشده است.

احدزاده ادامه داد: همکاری خوب دو سازمان و نیز انجام موفق نخستین مهرواره «به رنگ آسمان» پیرامون موضوعات مربوط به پدیده‌های جوی و زیست‌محیطی مرتبط بازندگی روزمره در تیرماه سال جاری برگزار شد و مورد استقبال مسئولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان هواشناسی کشور قرار گرفت که زمینه هدفمند کردن برنامه‌ها و امضای این تفاهم‌نامه را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور به همراه مدیران کل هواشناسی استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در کانون استان و قرار گرفتن در جریان فعالیت‌ها، فرصت مغتنم و ارزشمندی بود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌سازی‌های خلاقانه کانون به جامعه هدف معرفی شود.

لازم به توضیح است، این تفاهم‌نامه برای ۲ سال تنظیم‌شده است که در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیران کل هواشناسی استان اردبیل در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی«شاهد» کانون به امضای مدیران کل کانون و هواشناسی استان رسید.

توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان استان اردبیل، اجرای برنامه‌های مشترک به منظور افزایش دانش کودکان و نوجوانان درزمینه‌ی هواشناسی کاربردی، اجرای نمایشگاه، جشنواره، فراخوان‌های فرهنگی، هنری و علمی، برگزاری تورهای گردشگری و بازدید علمی برای کارکنان و اعضا کانون، ایجاد امکان برای استفاده از امکانات اداره کل هواشناسی استان اعم از اساتید، کارشناسان و مراکز و سالن‌ها برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری مشترک و ... ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =