حمایت مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان از برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی مثبت ویژه نوجوانان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در نشست مشترک با مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان حمایت خود را از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی مثبت ویژه نوجوانان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، مریم یگانه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در نشست مشترک با مدیر کل کانون هرمزگان حمایت مجموعه استانداری را جهت برگزاری کارگاه های مثبت ویژه نوجوانان محلات آسیب پذیر اعلام کرد.

مریم یگانه ضمن تشکر از برنامه‌های موثر کانون در خصوص اجرای طرح«  حال خوش  زندگی» افزود: کانون پرورش فکری به عنوان یک سازمان متولی فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان وظیفه دارد تاخدمات فرهنگی خود را متناسب با شرایط  و نیاز مخاطبان عرضه کند.

وی خاطر نشان کرد: توجه به نوجوانان توسط کانون، با اجرای کارگاه‌های مثبت  که در مقطع حساس زندگی خود هستند قابل تقدیر است و خانواده استانداری ضمن حمایت از این طرح، سعی در فراگیر شدن این طرح در تمامی مناطق آسیب پذیر خواهد.

یگانه اهداف این طرح را تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه هیجانی و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگری عنوان کرد و گفت: با افزایش سن و هنگام مواجه با مشکلات و کشمکش‌های ویژه سنین نوجوانی و همزمان با رشد جسمانی و روانی، انتظار جامعه و خانواده از فرد نوجوان بیشتر می شود.

در ادامه این جلسه ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان گفت: پرورش و آموزش مهارت زندگی به کودکان و نوجوانان اولویتی است که کانون به آن توجه زیادی دارد، و طرح کارگاه مثبت حال خوش زندگی در راستای شعار« تمرین زندگی» در کانون پرورش در حال اجرا می باشد.

وی ضمن تقدیر از نگاه ارزشمند مدیر کل امور بانوان استان خاطر نشان کرد: این کارگاه ها با تمرکز بر ۸ مهارت منتخب شامل امید، خوش بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابزار وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت در راستای پاسخگویی به نیازهای نوجوانان به صورت پایلوت در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک بندرعباس  واقع در کوی ملت اجرا می شود.

مدیر کل کانون هرمزگان بیان کرد: اگر نوجوانان شیوه صحیح رفتارهای هیجانی و مهارت‌های لازم برای تطبیق خود با جامعه را نیاموخته باشند با آسیب هایی روبرو خواهند شد.

سلیمانی افزود: این دوره ها از اول مهر۱۳۹۸ با مهارت امید برای پسران و مهارت خودباوری برای دختران آغاز می گردد و پس از ارزیابی نتایج و اثربخشی در کل شهرستان‌های استان اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =