کارگاه های مهارت های مثبت اندیشی با عنوان حال خوش زندگی در کردستان برگزار می گردد

ثبت‌نام در کارگاه‌های مهارت های مثبت اندیشی با عنوان (حالِ خوشِ زندگی) ویژه نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال از هفته جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان افزود: ثبت نام در این کارگاه‌ها که ویژه نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است با تاکید بر هشت‌ مهارت مثبت روان‌شناختی و با هدف تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ هیجانات و صفات مثبت در کردستان آغاز شد.

 سهیلا شیخی اضافه کرد: روانشناسی مثبت گرا با تمرکز بر افراد سالم جامعه و نیازهای اجتماعی و فردی آن ها با استفاده از روش های علمی ، پایه گذاری شده و در مقابل روانشناسی بیمار محور ، قد علم کرده است.در این گونه از روانشناسی،12 مهارت مثبت برشمرده شده که وجود هر یک از آن ها در هر انسانی او را به سوی موفقیت و شادکامی رهنمون می سازد. در این کارگاه ‌ها با بهره‌گیری از گروه روانشناسان و مربیان با تجربه هشت مهارت، امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، خودباوری، جرات مندی، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت برای نوجوانان در کانون آموزش داده می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه  کارگاه آموزشی سه مهارت ( خوش بینی ، خود باوری و شادی ونشاط )  برای مربیان و کارکنان دفتر استان برگزار گردیده است اظهار داشت: این کارگاه‌ها با رویکردی پیشگیرانه، سمت و سویی آینده‌نگر و با هدف آگاهی بخشی و به روزرسانی توانمندی مربیان برگزار می‌شود تا بتوانند راهکارهای ارتقای این مهارت ها را به نوجوانان آموزش دهند.

وی از دیگر علت های توجه جدی و همه جانبه به آموزه ها و مهارت های مثبت  را پیشگیری از مشکلات  و  توانمند ساختن افراد بیان کرد و گفت : در کارگاه های مثبت اندیشی به دنبال این هستیم که بر توانمندی های بالقوه افراد تأکید کنیم و در واقع تمرکز بر پدیده هایی انجام می گیرد که موجب می شوند زندگی ارزش زندگی کردن را داشته باشد و هدف نهایی آن کشف و ترویج عواملی است که رشد و شکوفایی افراد را امکان پذیر می نماید.

شیخی با بیان این نکته که توجه بیش از پیش به برنامه های به باشی و شادکامی برای کودکان و نوجوانان، نمایان شدن واقعیت پرفایده ی شادکامی است افزود: مربیان و نوجوانان شرکت‌کننده در کارگاه‌های مهارت‌های مثبت مطابق با شیوه‌نامه فرآیند اجرایی کانون گواهی‌نامه آموزشی نیز دریافت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: این کارگاه‌ها در تمام ایام سال در سراسر مراکز استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هر شهرستان برای شرکت در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =