کد خبر: 290622
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
بازدید 267
پارسی‌ها راویان قصه‌های شیرین شدند

جشن‌های بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش کتابخانه‌ای با شعار «آینده ساختنی است»، این روزها در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با هیجان و شادی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، جشن قصه‌گویی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز با حضور ۶۰ عضو کودک  و نوجوان و مادران و مادر بزرگ‌ها برگزار شد. اعضا، مادر بزرگ‌ها و زنان و مردان قصه گفتند و در  کارگاه سفال و مسابقه شرکت کردند.

در مرکز فرهنگی هنری گله‌دار با حضور اعضا و مادرانشان جشن آغاز شد و در کنار قصه‌گویی اعضا و مادران نمایشگاه آثار اعضا و تقدیر از اعضای فعال مرکز در امر قصه‌گویی نیز انجام شد.

در مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد، این جشن با حضور 100 نفر از اعضا و با استقبال خوب والدین برگزار شد. مسئولان بخشداری مرکزی، رئیس بهزیستی، نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) و فعالان فرهنگی نیز در جشن حضور داشتند. در این برنامه ضمن نمایش تیزر جشنواره قصه‌گویی و پخش کلیپ فعالیت‌های کانون، قصه‌گویان به روایت قصه پرداختند.

نوجوانان نیریزی قصه‌هایشان را از باغ بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی چیدند. این نوجوانان با اجرای قصه‌های صحنه‌ای خود در بخش نوجوانان 12الی 18سال وارد رقابت شدند . مرکز نی‌ریز با حضور شانزده قصه‌گوی نوجوان جشنواره را آغاز کرد و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، زنان و مردان بالای 18سال و قصه‌گویان بخش 90 ثانیه‌ای نیز در روزهای آینده مهمان این جشنواره خواهند بود.

جشن قصه‌گویی مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ شیراز با حضور اعضا، مادران و مادربزرگ‌ها برگزار شد. محمدعلی مقیمی، مدیرکل دفتر ارزیابی کانون پرورش فکری و زهرا افتخاری، مدیرکل کانون استان فارس نیز در این جشن حضور داشتند. در این جشن اعضا ومادران در دو بخش قصه ۹۰ ثانیه‌ای و قصه‌گویی صحنه‌ای قصه گفتند.

مرکز فرهنگی هنری صدرا با حضور بیش از 80 نفر از اعضا دختر و والدین جشن قصه‌گویی را در سالن اجتماعات شرکت عمران صدرا برگزار کرد. در این جشن امام جمعه شهر حجت الاسلام و المسلمین حسین نژادیان و معاون فرهنگی شهردار قصه گفتند. روایت هجده قصه و تقدیر از مادران رابط قصه‌گویی بخش‌هایی از این جشن بود.

تشکیل انجمن قصه‌گویی از ابتدای تابستان در فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری آباده هم جای گرفت و ۳۰ عضو نوجوان در این انجمن شرکت کردند. انجمن هر هفته روزهای چهارشنبه عصر تشکیل شد و در  ۷ جلسه راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب قصه‌های خوب و مناسب و چگونگی بیان قصه به صورت بحث و گفتگو صورت گرفت. دعوت از پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، پدران و مادران و همچنین برپایی 3 جشن قصه در مرکز بوم‌گردی سر قنات از جمله فعالیت‌هایی است که در مرکز آباده انجام شده است. تا کنون ۳۰ عضو نوجوان، 4 پدر و مادر، دو عضو ارشد مرکز،  شش نفر از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها  و ۲ کودک خردسال در جشنواره حضور فعال داشته‌ و قصه گفته‌اند.

جشنواره قصه‌گویی با ضبط قصه‌های زیبای قصه‌گویان آزاد و اعضا نوجوان در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 جهرم آغاز شد. این جشنواره با شرکت بیش از بیست قصه‌گوی آزاد، شرکت در انجمن قصه‌گویی و آموزش بیان قصه همراه بوده و پانزده قصه‌گوی نوجوان به مرحله ضبط نهایی قصه‌ها رسیده‌اند. برترین‌ها در روز جشن قصه‌گویی به روایت قصه می‌پردازند.  

مرحله کتابخانه‌ای بیست ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش صحنه‌ای همزمان با دهه ولایت در دو نوبت دختر و پسر و با حضور اعضا، مربیان وجمعی از والدین در مرکز فرهنگی هنری وراوی نیز برگزار شد.

لاری‌ها جشن قصه‌گویی را با حضور اعضای نوجوان و پدران و مادران در بخش صحنه‌ای برگزار کردند و اعضای کودک نیز در بخش 90 ثانیه‌ای قصه‌هاو خاطرات زندگی خود را تعریف کردند. مرکز لارستان در روزهای آینده نیز میزبان سایر اعضا و شهروندان قصه‌گو است

در جشن قصه‌گویی مرکز فرهنگی هنری شماره 1 صفاشهر هم پنج پدر بزرگ و مادر بزرگ و ۱۱ نوجوان دختر قصه گفتند و در برنامه‌هایی مانند: شعرخوانی، نمایش خلاق، معرفی شخصیت، معرفی واقعه غدیر خم و مسابقه شرکت کردند.

جشن‌های قصه‌گویی همچنان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =