کد خبر: 290633
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
بازدید 159
هفتمین هفته از پویش «فصل گرم کتاب» در یزد، برگزار شد

هفتمین هفته ازپویش «فصل گرم کتاب»، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری، در پارک غدیر برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، دراین پویش، مربیان به سرپرستی مریم سیاح یزدی مربی فرهنگی مجتمع فرهنگی هنری یزد، با معرفی‌کتاب، معرفی‌شخصیت، قصه‌گویی، کاردستی و فعالیت ادبی، در خدمت کودکان  و نوجوانان و خانواده‌ها بودند.

  مریم سیاح مربی فرهنگی و مسوول برگزاری این پویش، گفت: برنامه‌های هفته‌ی هفتم  را، معرفی کتاب‌های «کلرژوبرت» در نظر گرفتیم تا بچه‌ها بیشتر با این نویسنده و نیز آثارش آشنا شوند.

 وی افزود: براین اساس، کتاب‌های «کلوچه‌های خدا»، «آش بلوط» و «درخت شکلات» معرفی شد و در ادامه، بچه‌ها با بهره‌گیری از قصه‌ی کتاب‌های معرفی شده، در کارگاه «کلاژ کاغذ رنگی» شرکت نموده و آثار زیبایی را خلق کردند.

 سیاح یزدی در ادامه عنوان کرد: معرفی کتاب «کاغذ و تا»، از دیگر برنامه‌های این پویش بود که در نهایت بچه‌ها در کنار خانواده‌هایشان، در کارگاه «کاغذ و تا» حضور یافته و به شکل عملی به فعالیت پرداختند.

 مسوول هفته‌ی هفتم پویش «فصل گرم کتاب»، از اجرای فعالیت ادبی خبر داد و اظهار داشت: در راستای تقویت نوشتن و ایجاد انگیزه در کودکان ونوجوانان برای نوشتن‌خلاق، جملات نیمه تمامی را با موضوع تابستان دراختیار بچه‌ها قرار دادیم تا آن‌ها دراین باره بنویسند و تجربه کنند و چه جملات زیبا و قشنگی به رشته‌ی تحریر درآمد.

 در این پویش، مریم سیاح به معرفی کتاب‌ها پرداخت و نیز از کتاب «کلوچه‌های خدا» قصه‌گویی کرد و نیز از شخصیت و زندگی «کلرژوبرت» گفت. سعید ابویی مربی کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی مهریز، درکارگاه «کلاژ کاغذ رنگی»، براساس کتاب‌های معرفی شده به فعالیت پرداخت و سیدحسین میرقاسمی مربی فرهنگی مرکزشماره‌ی سه یزد، با فعالیت «کاغذ و تا» در خدمت بچه‌ها بود. ضمن‌ این‌که لحظه‌های اجرای  فعالیت‌های پویش را نجمه ابویی مربی فرهنگی مرکز شماره‌ی چهار یزد به تصویر کشید.   

 گفتنی است مسوولیت برگزاری پویش گرم کتاب در طول تابستان به عهده‌ی مریم حیدری کارشناس فرهنگی کانون پروورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =