کد خبر: 290647
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
بازدید 410
ویژه‌برنامه حفظ محیط‌زیست در کانون گرمی

ویژه‌برنامه حفظ محیط‌زیست با حضور۴۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری گرمی با همکاری اداره‌های محیط‌زیست، امور اجتماعی، فرهنگی و بانوان فرمانداری و خبرگزاری صداوسیمای شهرستان، در سالن سینمای مرکز برگزار شد.

در ابتدای این ویژه‌برنامه پروین قلیزاده مربی مسئول مرکز ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان و مسئولان شهرستانی، از تعامل و همکاری اداره‌ها با کانون گرمی قدردانی کرده و در سخنانی به حفظ و پاکیزگی محیط‌زیست، ضرورت ارتباط کودک و طبیعت، عدم استفاده از بطری‌های آب معدنی و بسته‌های پذیرایی حاوی ظروف یک‌بار مصرف در کانون و مدرسه، تأکید کرد.

قلیزاده همچنین در خصوص ارزش‌های محیط‌زیست و تلاش برای حفظ آن‌ها در کانون توسط مربیان، پخش تیزرهای آموزشی تبلیغاتی مرتبط در اماکن عمومی، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، مسابقات محیط زیستی، نمایش‌های عروسکی و آموزش‌های حقوق شهروندی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در منطقه و اداره‌های شهرستان با شرکت‌کنندگان در برنامه به بحث و گفتگو نشست.

در ادامه، داداشی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان گرمی ضمن تشکر از ادارات و نهادهای همکاری کننده در امر حفاظت محیط‌زیست، از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی در ترویج فرهنگ پاکیزگی محیط‌زیست تشکر و قدردانی کرد.

مربی مسئول کانون گرمی داستان مترسک و خانم بهار را برای حاضران قصه‌گویی کرده و اعضا به اجرای مسابقه نقاشی با عنوان دوستی با طبیعت پرداختند که در پایان به ۸ نفر از برگزیدگان جوایز نفیس اهدا شد.

گفتنی است، در این ویژه‌برنامه اعضای کانون پیمان‌نامه‌ احترام به محیط‌زیست باهدف تقویت توجه و نگاه کودکان و نوجوانان به این امر مهم را یک‌صدا قرائت کرده و امضاء نمودند که در بخش‌های خبری شبکه سبلان به روی آنتن رفت.

متن این پیمان‌نامه به شرح ذیل است:

«زمین مرا به نجات خویش فرامی‌خواند و من و همراهانم برای پایداری سرزمینمان با اصلاح رفتارهای خود، مهرورزانه به پویش نجات محیط‌زیست می‌پیوندیم و با همه توان برای ادامه حیات سالم زیست زمین می‌کوشیم و بر این پیمان پایدار می‌مانیم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =