کد خبر: 290656
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
بازدید 1028
اردوی اعضای مراکز کانون استان تهران در پارک انرژی برگزار شد

اعضای فعال دختر و پسر مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در دو نوبت جداگانه از پارک انرژی نیروگاه رودشور دیدن کرده و با مفاهیم، منابع و تولید انرژی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، صبح روز دوم شهریور ۱۳۹۸ اعضای نوجوان دختر مراکز فرهنگی هنری کانون استان در اردوی علمی تفریحی از پارک انرژی نیروگاه رودشور بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، در این اردوی یک‌روزه که ۴۰ نفر از اعضای فعال دختر در آن حضور داشتند، مفهوم انرژی، منابع و تولید انرژی به‌صورت عملی با ابزارهایی در مقیاس نمایشگاهی در پارک انرژی به نوجوانان معرفی شد.

بر همین اساس نوجوانان شرکت‌کننده در این اردو، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این پارک علمی، به‌صورت عملی با تولید انرژی‌های تجدید ناپذیر، نظیر انرژی باد، آب، گرمایی و انرژی‌هایی که به‌صورت حرکتی توسط انسان باعث تولید انرژی الکتریکی می‌شود آشنا شدند.

همچنین مهار انرژی، تأثیر زیست‌محیطی انرژی‌ها، معرفی انرژی‌های نو و آشنایی عملی با برخی مباحث فیزیک از دیگر بخش‌های این اردو در پارک انرژی بود که موجب شد تا نوجوانان نگاه تازه‌ای به تولید انرژی‌هایی به دست بیاورند که می‌تواند جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی باشد.

در بخش دیگر این پارک علمی، معرفی اجرام راه شیری با استفاده از دستگاه آسمان‌نما صورت پذیرفت و مسئول این واحد با نشان دادن کلیپ‌ها و تصاویر و ارائه توضیحاتی بازدیدکنندگان را با شگفتی‌های علم نجوم آشنا کردند.

اعضا کانون استان تهران در این اردوی یک‌روزه که با بازدید از مرکز رباط‌کریم کانون استان و صرف ناهار به پایان رسید، در محیطی مفرّح و پرنشاط تجربیات تازه‌ای از مباحث علمی و تولید انرژی به دست آوردند.

گفتنی است این اردو که به همت واحد فرهنگی کانون استان و با حضور جمعی از کارشناسان استان برپا شد، روز ۲۶ مردادماه برای ۴۰ نفر از اعضای نوجوان پسر مراکز کانون استان در همین مکان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =