قصه جشنواره قصه‌گویی، در بخش استانی به سر رسید

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان فارس، صبح روز 9 مهرماه 1398 با معرفی راه‌یافتگان به جشنواره منطقه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، این جشنواره با روایت‌گری 57 قصه‌گو در بخش‌های زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، همراه بود و با رأی هیات داوران این جشنواره، 5 قصه‌گوی برگزیده استانی برای حضور در مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی شدند.

 هیأت داوران بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فارس، با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از همه قصه‌گویان شرکت‌کننده در این رقابت، بر توجه ویژه قصه‌گو به عناصر محیطی، زبان بدن و ارتباط، توجه به اصل روایت‌گری توسط قصه‌گویان، تمیز بین نمایش تک نفره وقصه‌گویی، درونی کردن قصه وتسلط بر چهارچوب اصلی آن و انتخاب قصه مناسب وقابل نقل که تأثیر به‌سزایی در قصه‌گویی دارد تأکید کردند.

بر اساس آرای هیأت داوران،  مریم جمالی از فسا با قصه یک بارجستی ملخک، مریم کشتکار از مرودشت با قصه ماهی رنگین کمان،  سمیه یزدان بخش از شیراز با قصه غولیانوس و کوزه دریا،  محمد جواد علیمردانی از نی‌ریز با  قصه کلاغ خنزر پنزری و  سعیده عزیزی از مرودشت با قصه پیرزن و شب، قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در بخش زنان و مردان بودند.

هیات داوران همچنین در این بخش، نرگس عرفانی‌نیا از صدرا با قصه مورچه کوچولوی سیاه دیوانه، لیلا کرهانی از شیراز با قصه آل کدووک، مهردادمعصوم از نی‌ریز با قصه فیل کوچولو دماغت کو؟ و مریم نیک‌پور از وراوی با قصه گرگور را شایسته تقدیر دانستند.

این جشنواره برگزیدگان بخش دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را نیز اعلام کرد. براساس این گزارش، ثنا بهزادی از داراب با قصه آسیاب بچرخ، رعنا کارگری از بوانات با قصه گل‌خنده و گل‌اخم و عسل مصفا از شیراز با قصه آقای چرخشی برگزیدگان بخش دختران و پسران کانون فارس بودند.

زینب سعیدی از پاسارگاد و ستایش عرب‌زاده از داراب، نوجوانان شایسته تقدیر جشنواره استانی قصه‌گویی بودند که قصه‌های پرنده طلایی و بزغاله‌های ابری را روایت کردند.

ایران رحیمی از آباده با قصه نمکی آی نمکی، عبدالصمد رحمانیان کوشگکی از جهرم با قصه خیجه چاهی و گلبانو رضایی از بوانات با قصه قلب مادر، مادربزرگ ها و پدربزرگ قصه‌گوی برگزیده بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بودند.          

هیأت داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در فارس متشکل از ملک چیذری، مهدی شب‌بویی وامید مسعودی، بخش استانی این رویداد فرهنگی را در کانون فارس قضاوت کردند. جشنواره استانی کانون فارس با تقدیر از داوران و ناظر جشنواره خاتمه یافت.

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ، سه روز و با حضور 57 قصه‌گو، از 7 تا 9 مهرماه 1398 در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =