پیام استاندار فارس به مناسبت هفته ملی کودک

استاندار فارس فرا رسیدن هفته ملی و روز جهانی کودک را به کودکان، متولیان فرهنگی و تربیتی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، در متن پیام دکتر عنایت اله رحیمی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 هر کودک، درودی از جانب خدا به خداست؛ تولّد هر کودک، تبریک و مرحبا گفتن به خداست. هر کودک نشانی از خداست.«هر کودکی با این پیام به دنیا می آید که؛ خداوند هنوز از بشر نا امید نشده است.»  
کودکان متخلق به صفات الهی‌اند و عموماً شاد، بانشاط، امیدوار، پرانرژی، سرزنده، باصفا، صادق، خداجو و مهربانند. بر این اساس اهمیت گوهر تربیت و ارزش کار مربیان و متولّیان امر تعلیم و تربیت به ویژه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان معنا پیدا می‌کند.
تربیت نسلی خلاّق، دارای اعتماد به نفس، شاد، امیدوار ، کارآفرین، باورمند، اخلاق‌مدار و شجاع، نیازمند برنامه علمی و عملی و عزم و اراده است.
در برنامه‌هایی که برای کودکان ترتیب داده می‌شود علاوه بر بازی و شادی و نجوا و دعوا و صلح و قهر و گریه و خنده باید بازی زندگی، فرهنگ‌پذیری، اندیشه‌پروری و خلاقیت آموخته شود و آنان را برای مواجهه با خرد و درشت امور آماده سازند. چرا که فردا متعلق به تربیت یافتگان و فرهیختگان دانا و تواناست.
اینجانب روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک را به آینده‌سازان این مرز و بوم و به اولیای محترم آنان و دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون همه خدمتگزاران این عرصه را از خداوند منان آرزومندم.
عنایت الله رحیمی – استاندار فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =