آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک در مازندران / روز کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر

اولین روز هفته ملی کودک در مازندران با عنوان روز کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، هم‌زمان با اولین روز هفته ملی کودک کانون پرورش فکری مازندران میزبان کودکان با نیازهای ویژه، از مدارس استثنایی ساری بود.

در این برنامه که صبح امروز با حضور کودکان کم توان جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا در سالن سینما کانون ساری برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط مربیان، اعضای کانون و دانش آموزان مدارس استثنایی اجرا شد.

هم چنین برنامه « بر بال پروانه ها » به مناسبت اولین روز هفته ملی کودک با نام کودکان با نیاز های ویژه و فرصت های برابر توسط کانون پرورش فکری نشتارود با حضور مسوولان شهرستان و بخش نشتا در پارک کودک نشتارود برگزار شد.

قصه گویی سفال انگشتی و نقاشی از فعالیت های اجراشده در این مراسم بود.

مرکز شماره یک چالوس نیز مربیان  مرکز و برخی از اعضای شورای هفته ملی کودک این شهرستان به همین مناسبت با حضور در بخش اطفال بیمارستان طالقانی چالوس و اهدای کتاب،  از کودکان بیمار عیادت کردند.

در شهرستان  نور نیز اعضای شورای هفته ملی کودک این شهرستان  در مدرسه استثنایی ولیعصر  حضور یافتند وبه  اجرای فعالیت های کاردستی، بازی و اهدا کتاب به کتابخانه مدرسه پرداختند.

در  کتالم و سادات شهر نیز اعضای کانون این شهرستان با حضور در مدرسه استثنایی شهید براقی به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مناسب دانش آموزان با نیاز های ویژه پرداختند.

 در شهرستان رامسر نیز طرح «نامه های بی صدا، نامه های بی نگاه» در کارگاه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان مرکز رامسر با حضور دانش آموزان پسر مدرسه امام علی (ع) برگزار شد. در این کارگاه کودکان با قرار دادن خود در موقعیت دوستانی با نیازهای ویژه متن ادبی نوشتند . در ادامه خوانش کتاب  و دعاهایی برای صلح انجام شد. از آثار برگزیده در انتهای جلسه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =