کد خبر: 291766
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
بازدید 185
عصرانه‌ای با طعم نمایش

نخستین نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون استان یزد با حضور اعضای نوجوان دختر و پسر فعال وعلاقه‌مند به هنر نمایش و هم‌چنین فعالین تئاتر کودک و نوجوان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، در این نشست سید حسین پیغمبری مدیر کل کانون استان به برنامه‌های کانون برای رشد تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت:  در کتاب‌خانه‌های کانون، بخش اعظم کتاب‌ها را، کتاب‌های کانون با آرم مرغک تشکیل می‌دهد که براساس تائیدیه شورای کتاب وارد کتاب‌خانه‌ها شده است و حتی کتاب‌های غیرکانونی هم مجوز ورود شورای کتاب دارد و مورد استفاده‌ی اعضا قرارمی‌گیرد واستفاده از کتاب‌ها می‌تواند سوژه‌ی خوبی برای نمایش باشد.

 وی افزود: نمایش‌هایی که نگاه پرورشی دارد می‌تواند در کانون اجرا شود ولی اگر اولویت کار کردن، استفاده از کتاب‌های کانون باشد، بهتر و قابل توجه است.

 پیغمبری درمورد فعالیت‌های کانون اظهار کرد: فعالیت‌های کانون کتاب‌محوراست و تولید یک اثر نمایشی با استفاده از کتاب، می‌تواند کودکان ونوجوانان را به خواندن کتاب، تشویق کند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری ادامه داد: اجرای نمایش بچه‌ها، در یک کتاب‌خانه با یک نمایش حرفه‌ای، بسیار متفاوت است و آن‌ها درکتاب‌خانه، به ساده‌ترین شکل ممکن بر اساس یک قصه‌ی کتاب تمرین می‌کنند و هرچه از کتاب فهمیده‌اند را به اجرا می‌گذارند و به نوعی تمرین زندگی می‌کنند.

 پیغمبری در راستای هماهنگی در سطح استان بابت آموزش مربیان تئاتر درشهرستان‌ها برای یکنواختی و برقرای اصول نمایش کودک و نوجوان در سطح استان، از انجمن نمایش استان خواست تا با معرفی مربیان وهنرمندان نمایش به کانون پرورش فکری، شرایط آموزش و ساختار نمایشی بر اساس مقررات مرکز تولید تئاتر و تئاترعروسکی کانون در کشور، فراهم شود.    

 در ادامه محسن اکرمی مسوول انجمن نمایش کانون پرورش فکری کانون استان، آیین‌نامه‌ی انجمن نمایش و هم‌چنین شیوه‌نامه‌ی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون را تشریح نمود.

 پرسش و پاسخ اعضای نوجوان و تکمیل فرم عضویت انجمن و تعیین زمان نشست‌های بعدی از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

 در این نشست روح الله زارع کارشناس هنری کانون استان، علیرضا خورشیدنام، سیدمرتضی فخرموسوی، سعیدشهریار، از هنرمندان عرصه‌ی نمایش استان، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

  فاطمه توانگر از هنرمندان نمایش نیز خواستارهماهنگی کانون و آموزش و پرورش جهت ارتقای سطح تئاتردانش‌آموزی شد.

 علی جاور نایب‌رئیس انجمن نمایش استان، علی شکاری، مریم نیک‌آیین و الهه کیانفر، از هنرمندان نمایش، دیگر حاضرین در این نشست بودند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =