قصص قرآن بهترین منبع برای تربیت فرزندان است

آیین استانی بیست ودومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان دوشنبه 15 مهرماه با حضور 35 قصه گو درخرم آباد برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، دوشنبه 15مهرماه1398مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان باحضور 35 قصه گو درسالن آمفی تئاترکانون لرستان درخرم آباد برگزار شد.
دراین مراسم حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، بر لزوم استفاده از شیوه قصه‌گویی قرآنی تأکید و اظهار داشت: اولین قصه‌گو خداست.
وی با ذکر این مطلب که اگر می‌خواهیم تربیت صحیح در خانواده‌ها حاکم شود باید قصص‌ قرآن را مطالعه کنیم، گفت: از لحاظ قصه‌های حماسی نیز اولین و برترین کتاب حماسه‌سرایی شاهنامه است.
غلامی با اشاره به تدوین و چاپ داستان کتاب «قصه‌های قرآنی من، ادامه داد: در این کتاب قصه‌های قرآنی به‌صورت روان بیان شده است کمااینکه قصه یوسف پیامبر آن بر دل می‌نشیند و اگر آن‌را بارها بخوانیم از خواندن آن خسته نمی‌شویم.
معاون تبلیغات اسلامی لرستان بیان قصص قرآن را شیوه تربیتی صحیح برای تربیت فرزندان ونسل جدید دانست وگفت: قصه‌گویان و داوران این جشنواره رسالت سنگینی بر عهده دارند.
وی با قدردانی ازمدیرکل وکارکنان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان داشت: مسئولان کانون‌ها زحمات فراوانی را می‌کشند وشایسته تقدیر هستند به‌طوری‌که حمایت از کانون‌های پرورش فکری را به یک مطالبه برای دستگاه‌ها تبدیل کرده‌اند.
غلامی با اشاره به قصه‌های ماندگار حادثه پُرغصه کربلا تصریح کرد: ما مدیون حادثه‌سازان کربلا هستیم و در عصر حاضر نیز در دفاع مقدس قصه شهید فهمیده‌ها ودردفاع ازحرم قصه حججی‌ها باید بیان شود؛ چراکه این‌ها خروجی مراکز دینی هستند.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این‌که منبعی بالاتر از قرآن برای تربیت و تعالی کودکان وجود ندارد، اظهار داشت: مربیان و قصه‌گویان به بهره‌گیری از قرآن و قصه‌های قرآنی به تعالی و رشد کودکان و آینده جامعه کمک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =