با معرفی برگزیدگان، کتاب قصه جشنواره قصه‌گویی مازندران بسته شد

با معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در ساری، کتاب قصه این جشنواره بسته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، ‎ 17 و 18 مهرماه سینما کانون ساری میزبان راه یافتگان مرحله استانی قصه‌گویان مازندران بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در آیین اختتامیه مرحله استانی  بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که با حضور علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان اجرایی استان و خانواده‌ها در سالن سینما کانون ساری برگزار شد؛  با بیان اینکه قصه یکی از ابزار رسانه ای است که قدمت طولانی دارد؛ افزود:  نیم قرن است که کانون پرورش فکری به فرهنگ قصه گویی اهتمام دارد.دو سال است کانون پرورش فکری، قصه گویی را از انحصار مربیان خارج و در بین آحاد مردم جامعه ترویج داده است.

یزدان‌شناس افزود: امسال، هزار و ۷۰ نفر در سایت قصه گویی مرحله استانی در مازندران  ثبت نام کردند؛ ۸۰۰ نفر قصه های خود را در سایت بارگزاری کرده که این میزان استقبال نسبت به دوره پیش دو برابر بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، گفت: در قصه صحنه ای ۲۷۸ نفر، دو نفر در بخش بین الملل، ۱۰۵ نفر در بخش زنان و مردان، ۱۵۹ نفر در بخش دختران و پسران، ۱۲ نفر در بخش پدربزرگان و مادر بزرگان شرکت کردند که از این تعداد ۳۶ نفر به مرحله بازبینی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: بعد از دو روز بازبینی مرحله استانی بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مازندران،  ۵ نفر در بخش زنان و مردان، ۲ نفر در بخش پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها  و ۳ نفر در بخش دختران و پسران انتخاب و به مرحله منطقه ای راه یافتند.

*ظرفیت فرهنگ در حل مشکلات جامعه

یزدان شناس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به واسطه فرهنگ شکل گرفت؛ گفت: فرهنگ ظرفیت حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را دارد.

وی تاکید کرد: توسعه فرهنگی، بستر همه توسعه‌ها است و این مهم مقدور نمی شود مگر اینکه نگاه تصمیم گیران جامعه به این حوزه جدی تر از گدشته شود.

او با تاکید براینکه برنامه‌های فرهنگی وزن ندارد، افزود: با فرهنگ‌سازی می‌توانیم از اقتصاد نفتی رهایی یابیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، بچه‌ها را سرمایه‌های آینده کشور دانست و گفت: برای داشتن آینده ای پویا و خلاق، لازم است به این سرمایه های زندگی بیشتر توجه شود.

بر اساس رای هیات داوران؛

در بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها :

رتبه نخست؛ را علی اکبر باباییان  از بابلسر و رتبه دوم؛ طیبه قربان نژاد از قائم شهر کسب کردند. این بخش رتبه سومی  نداشت ولی از حسین توهمی از ساری تقدیرشد.

در بخش دختران و پسران:

رتبه اول را خشایار رستم نژاد از ساری - رتبه دوم  را مرجان حسین نشتایی از نشتارود و رتبه سوم را فاطمه زهرایونسی از بابل بدست آوردند.

تقدیر این بخش نیز: سیده الینا هاشمی از ساری- سارا پالوچ از نوشهر- ثمین کلانی از بهشهر-

آریان افتخاری از رامسر بوده اند.

در بخش زنان و مردان :

رتبه اول؛ حسین کاظمی از محمودآباد- رتبه دوم؛ محمد علی میرزایی از بابلسر- رتبه سوم؛ ایمانه رجبی از ساری- رتبه چهارم؛ سارا نوشیر از نوشهر و رتبه پنجم؛ طاهره معصومی از ساری بوده اند.

تقدیری‌های این بخش هم؛ سمیه حسن پور از ساری- هدی کریم از نور و نرجس حق شناس از ساری بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =