کد خبر: 292257
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
بازدید 485
ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون استان قزوین

هم‌زمان با هفته ملی کودک، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، با اجرای برنامه‌های متنوع این روزها را در یاد و خاطر بچه‌های استان ماندگار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، از 13 تا 19 مهر 1398،به مناسبت هفته ملی کودک، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین به اجرای برنامه‌های متنوع پرداختند.

کتابخانه سیار روستایی آبیک،  باحضور در روستای خرم پشته از توابع بخش بشاریات به اجرای فعالیت‌های متنوعی مانند مسابقه نقاشی، شعرخوانی و بازی و سرگرمی، بیان احادیث مربوط به حقوق کودکان  و قصه‌گویی پرداخت.

هم‌چنین مربی این کتابخانه، در روستای مامجین، فعالیت‌های قصه گویی ، کارگاه کاردستی و بحث آزاد راجع به حقوق کودکان را اجرا کرد.

مرکز فرهنگی و هنری آوج جشنواره »مادربزرگ توانمند» را با شعار (دوستت دارم مادربزرگ) اجرا کرد.

این برنامه، در راستای روز شمار سبک زندگی اسلامی تکریم از بزرگتر ها را به همت شبکه بهداشت و درمان شد.دراین مراسم مادربزرگ‌ها در یک رقابت آشپزی شرکت کردند.بازدید فرماندار آوج «نصرت اله علیرضایی»و قدردانی از مربی مسوول مرکز از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

هم‌چنین اعضای این مرکز در مسابقات اسکیت جام شهدای آوج شرکت کردند و در همه رده های سنی برگزیده شدند.

در هفته ملی کودک مرکز فرهنگی و هنری الوند ضمن دعوت از مدارس در کانون به مدارس مراجعه و 3000 جایزه که توسط خیرین تهیه شده بود را  در مدارس  به کودکان اهدا نمود و حقوق کودک  مصوب سازمان جهانی یونیسف برای کودکان شرح داده شد ، هم‌چنین در تاریخ 15 مهر جشنی در مدرسه شهید خویینی‌ها با حضور مسوولان  آموزش و پرورش برگزار شد که کانون با اجرای سرود،شعرخوانی و اهدای جایزه با آن همکاری داشت.

اجرای برنامه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه،اجرای برنامه برای کودکان کم برخوردار در مدارس شامل قصه‌گویی، شعرخوانی،بازی و سرگرمی،سفالگری،نمایش فیلم و اهدای جایزه به آنها و نیز برگزاری اردوی گردشی-فرهنگی در سطح شهرستان قزوین به مقصد بنای سعد السلطنه با حضور 45 عضو و با اجرای فعالیت‌های شاه‌نامه خوانی و بازی بومی-محلی از فعالیت‌های دیگر این مرکز در هفته ملی کودک بود.

مرکز محمدیه به مناسبت هفته ملی کودک،برنامه دیدار اعضا با شهردار این شهر»مریم نخستین » را ترتیب داد.بیان خواسته های اعضا از شهردار و اهدای یک اثر خوشنویسی از اعضا به وی از برنامه‌های این دیدار بود.

مرکز فرهنگی و هنری خاکعلی با دعوت از مدارس، کارگاه نقاشی موضوع کودک -بازی -سلامت اجتماعی برگزار کرد.

برگزاری کارگاه فرزند پروری برای مادران اعضا،کارگاه نیتزهای ویژه دختران نوجوان،چند ویژه برنامه و جشن کتابخانه ای و تقدیر از اعضای فعال از برنامه‌های دیگر این مرکز بود.

بازدید فرماندار شهرستان آبیک از مراکز شماره یک کانون پرورش فکری شهر آبیک و اجرای چند ویژه برنامه برای دانش آموزان مدارس شهر آبیک

در تاریخ 18 مهرماه  مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره یک ، میزبان «شهرام احمدپور» فرماندار شهرستان آبیک بود.

در این  بازدید، فرماندار شهرستان آبیک به همراه عضو شورای تامین و کارشناسان فرمانداری از نمایشگاه آثار اعضا بازدید کردند و با توضیحات مسئول مرکز با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون آشناتر شدند. همچنین در نشستی که با حضور معاون و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری استان وکارشناس فرهنگی استان برگزار شد موارد مربوط به اهداف، برنامه  ها و نیازهای مراکز کانون پرورش فکری شهر آبیک مطرح شد.

همچنین درمرکز فرهنگی هنری شماره یک آبیک کارگاه هنری به مناسبت روز (کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی) ، نشست آموزشی به مناسبت روز (کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری) و  برگزاری نشست آموزشی درباره حفظ محیط زیست از دیگر برنامه‌‎های هفته ملی کودک بود.

گفتنی ست در این نشست که با همکاری اداره محیط زیست شهرستان آبیک برگزار شد، «لیلا مهرجو» اولین محیط بان زن ایران، به تدریس پرداخت.

برگزاری کارگاه ادبی ، کارگاه کاردستی ، نمایش فیلم و اجرای مسابقه از دیگر فعالیتهایی بود که برای این دانش آموزان اجرا گردید.

همچنین این مرکز میزبان 25 نفر از دانش آموزان مدرسه «دانشوران» بود.این دانش اموزان در کارگاه های هنری و ادبی شرکت نمودند و  به مناسبت روز کودک، صلح، بازی و نشاط چندین مسابقه ورزشی برای آنها اجرا و از برگزیدگان تقدیر شد.

در روز 18  مهر 1398، به مناسبت هفته ملی کودک ، برنامه های متنوعی با محوریت کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه در مرکز فرهنگی و هنری ضیاءآباد با حضور 100 نفر از دانش آموزان دختر دبستان سمیه و زینب کبری شهر ضیاءآباد اجرا شد.

با محوریت "آینده را باید ساخت " در بخش فرهنگی فعالیت ( مطالعه کتاب ، بلند خوانی ، معرفی کتاب ) ، بخش هنری ( تکنیک افشانگری ) و در بخش ادبی  ( مسابقه ادبی کلمه های خوشمزه ) انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا، دیدار مسئول مرکز با امام جمعه و ارایه گزارش برنامه های اجرا شده در سال جاری به وی، بازدید فرماندار از کانون و تقدیر از مسئول و کارکنان کانون بویین زهرا

اجرای قصه گویی، اموزش کاردستی،مسابقه ادبی، خاطره گویی توسط مربیان مرکز برای دانش‌آموزان و دعوت از کارشناسان بهداشت برای اجرای برنامه های بهداشت و روان برای 80نفر از دانش اموزان انجام شد.

هم‌چنین به مناسبت هفته ملی کودک، در مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو، نمایشگاهی از دست‌سازه های اعضا برگزار شد که خانواده های اعضا هم برای بازدید از آن دعوت شدند.

حضور در مدارس و اجرای چندین فعالیت کانونی مانند بازی و سرگرمی، مسابقه و اجرای قصه‌گویی،از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین در این هفته برنامه‌های متنوعی اجرا کرد، ویژه برنامه«آرزوهای کودکی»برای 35 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید دشتی با اجرای فعالیت‌های شعرخوانی ، معرفی هفته کودک ، بازی و مسابقه ، کاردستی و انجام نمایش خلاق برگزار شد.

به مناسبت روز کودک و محیط زیست ، 350 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید دشتی مهمان مرکز شدند.

تلاوت قرآن، شعرخوانی ، معرفی روز کودک و حقوق کودکان، سخنرانی کارشناس سازمان محیط زیست، اجرای آواز عضو نوجوان مرکز، مسابقه و بازی جمعی،قصه‌گویی عضو برگزیده از فعالیت‌های این برنامه بود.

به مناسبت روز ، 14 مهر(کودک، آموزش، سلامت و ایمنی)،مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با هماهنگی با سازمان آتش نشانی،یک کارگاه آموزش نکات ایمنی در محوطه مرکز اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =