کد خبر: 292379
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
بازدید 382
هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد

معاون فرهنگی کانون فارس گفت: نقش کتاب،کتاب‌خانه، کتاب‌دار و اهالی فرهنگ و هنر، در توسعه و رونق هر کشوری، نقشی بی‌بدیل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعید رضا کامرانی افزود: در حقیقت هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و با حضور و بروز وسایل ارتباط‌جمعی جدید و نوظهور، کتب، هیچ‌گاه منزوی نخواهد شد و تکنولوژی فقط می‌تواند مضمون و محتوای کتاب‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر به مخاطب منتقل کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان فارس که در گردهمایی دانشجویان، استادان و متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی سخن می‌گفت افزود: موضوع کمیت وکیفیت سرانه مطالعه، امروزه به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه شناخته می‌شود و ما تا رسیدن به رتبه مطلوب و قابل قبول فاصله زیادی داریم که می‌طلبد نهادهای مرتبط در این زمنیه بیشتر به تبلیغ و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بپردازند.

کامرانی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با بیش از نیم‌قرن تجربه در زمینه تولید محتوا، چاپ و نشر کتاب‌های کودکان و نوجوانان، توانسته تا حدودی پاسخگوی مخاطبان خود باشند هر چند که می‌طلبد در این زمینه بخش خصوصی نیز فعال‌تر عمل کند.

عضو شورای معاونان کانون پرورش فکری فارس در ادامه گفت: متأسفانه حذف پست کتاب‌دار در مدارس آموزش و پرورش و به تبع آن حذف کتابخانه از مدارس، لطمه‌ای بود که به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی  وارد شد و کاش با ایجاد این پست، زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان کتابداری فراهم می‌شد و دانش‌آموزان تنها در چهارچوب کتاب‌های درسی سیر نمی‌کردند و می‌توانستیم این آینده‌سازان را در ابعاد گوناگون و با توجه به استعداد و علایق برای آنان رشد دهیم.

کامرانی در پایان گفت: با توجه به شعار امسال کانون پرورش فکری «آینده ساختنی است» کانون فارس با 57 مرکز ثابت سیار و پستی و 36 مرکز کانون زبان ایران در خدمت علاقه‌مندان در سراسر فارس است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =