بایدها و نبایدهای غذایی

همزمان با هفته غذای سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کارگاهی با عنوان « بایدها و نبایدهای غذایی» در مرکز شماره 2 بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، در این کارگاه بیش از 60 عضو مرکز شماره 2 بجنورد با خوذدنی های ناسالم، اصول درست انتخاب غذ و میوه برای داشتن یک زندگی سالم آشنا شدند.

رضایی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی در جمع اعضای مرکز 2 بجنورد با اشاره به اینکه در ساسر دنیا به دلیل اهمیت استفاده از غذای سالم هفته ای را برای ترویج و فرهنگ سازی بیشتر در نظر گرفته اند، عنوان کرد: استفاده از غذای سالم اهمیت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان باید از همان ابتدا با این مقوله و اهمیت آن آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از کودکان جهان از حداقل خوراکی ها بهره ای ندارند، عنوان کرد: برای داشتن یک زندگی سام و پویا باید به خاطر داشته باشیم که از غذاهای سالم و رانرژی استفاده کنیم.

گفتنی است هفه غذای سالم امسال با شعار «عملکرد ما آینده ما است و رژیم غذایی سالم برای جهانی عاری از گرسنگی» از 21 الی 27 آغاز شد و اعضای کودک و نوجوان بجنورد به همین مناسبت در کارگاهی که با همت بیابانی مربی مسئول و بهرامی مربی فرهنگی مرکز  برگزار شد علاوه بر بحث های مطرح شده با فواید غذاهای کلسیم دار، فیبردار و مغزی جات و سبزیجات آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =