کد خبر: 292810
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
بازدید 280
قصه، ابزار انتقال آموزه‌هاست

دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ ۳ کشور در شیراز، طی پیامی گفت: قصه، ابزار انتقال آموزه‌هاست؛ شهد شیرین اندیشه در جام بلورین قصه، به کام جان انسان، خوشگوارتر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، در متن پیام استاندار فارس آمده است:

قصه، ابزار انتقال آموزه‌هاست؛ شهد شیرین اندیشه در جام بلورین قصه، به کام جان انسان، خوشگوارتر است. قصه‌گویی، بهترین شیوه مأنوس نمودن دل و ذهن کودکان با مفاهیم فرهنگ غنی و ارتباط بین نسل‌ها و سیراب‌ ‌نمودن جام جان جویندگان دستاوردهای تمدن بشری است.

آیینه‌ی قصه‌ها، بازتاب باورها، احساس‌ها و تجربیات تلخ و شیرینی است که داستان‌پردازان خوش ذوق، با پرگار هنر، ترسیم‌گر مفاهیم بلند تربیتی و مهارت‌های زندگی بر بال پرنده خیال‌اند.

قصه می‌تواند دریچه‌ای تازه را به روی انسان بگشاید تا با نگاهی نو و نگرشی بدیع، در اوج ناامیدی، روزنه‌ی امیدی بیاید و تهدیدها را به فرصت بدل کند؛ از شکست‌ها، پل پیروزی بنا کند و عالمی و آدمی دیگر بسازد. 

چه پارادوکس زیبایی که قصه خواب دیدنی است در عالم بیداری و قصه‌ها هم خواب‌آور و هم بیدار کننده هستند.

جشنواره‌های قصه‌گویی فرصتی است که قصه‌گویان شیرین سخن در منشور رنگارنگ قصه‌ها، بتوانند بذر خصیصه‌های نیک شخصیت‌های داستان را در دل و جان کودک، بنشانند و نهال امید را در باور بارور نوجوانان پرورش دهند تا میوه‌ی دوستی، صداقت، مهربانی، نوع‌دوستی، صلح و آزادی را به ارمغان آورد.

این‌جانب از همت و تلاش دست‌اندرکاران برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با «شعار آینده ساختنی» است تقدیر و تشکر نموده، توفیق روزافزون قصه‌گویان خوش ‌سخن و دست‌اندرکاران محترم را از درگاه ایزد یکتا مسألت دارم.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور از عصر روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشست داوران و قصه‌گویان در شیراز آغاز و تا عصر روز نوزدهم همین ماه در محل همایش‌های بین‌المللی در هتل هما ادامه دارد. در این جشنواره ۳۰ قصه‌گو از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و اصفهان طی دو روز در شیراز به روایت قصه می‌پردازند.

مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی با حضور برگزیدگان بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال در مرحله استانی، در پنج منطقه به میزبانی استان‌های فارس، آذربایجان‌غربی، لرستان، خراسان رضوی و گلستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =