جشنواره‌های قصه‌گویی در شهرهای کوچک هم برگزار شود

یک قصه‌گوی حاضر در جشنواره قصه گویی معتقد است که این گونه جشنواره‌ها باید در شهرهای کوچک هم برگزار و از این طریق به معرفی ظرفیت‌های ناشناخته آنها کمک شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، مریم فتاح با قصه «دختر دهقان» در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور در شیراز  شرکت کرده‌است. او اهل شهرستان دیلم بندر بوشهر است و به گفته‌ی خودش دو سالی هست که در کانون پرورش فکری شروع به قصه‌گویی کرده است.

فتاح با بیان این‌که قصه‌گویی را با قصه «آسیاب بچرخ» شروع کرده و این کارش مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرارگرفته‌است، گفت: امیدوارم سال آینده با تجربه بیشتر و پیشرفت‌های جدی‌تر، در جشنواره‌های قصه‌گویی شرکت کنم.

این قصه‌گو در ادامه سخنان خود اظهارداشت: حضور در این جشنواره، نخستین تجربه من برای رقابت در یک رویداد قصه‌گویی است، با این حال تلاش می‌کنم وقتی قصه می‌گویم آنچه در درونم هست را از قصه بیرون بیاورم و به مخاطب ارائه دهم.

وی با بیان این مطلب که قصه ابزاری برای همراهی قصه‌گو و مخاطب است، گفت: به اعتقاد من قصه‌گو باید هم به لحاظ تکنیکی و هم به لحاظ عاطفی بتواند خود را با مخاطب همراه کند و با او ارتباط برقرار کند.

این قصه‌گوی حاضر در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با اشاره به اینکه داستان‌ها و قصه‌های کلاسیک و محلی را بر داستان‌های مدرن ترجیح می‌دهد، گفت: یکی از ویژگی‌های شهرستان محل زندگی من این است که در آنجا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به زبان محلی برای بچه‌ها قصه می‌گویند و قصه برایشان جذابیت زیادی دارد.

وی در پایان سخنان خود با تأکید براین‌که شهرهای کوچکی مانند دیلم هم ظرفیت زیادی برای قصه‌گویی دارند و باید به آنها توجه شود، گفت: پیشنهاد می‌دهم این‌گونه جشنواره‌ها در شهرهای کوچک هم برگزار شود تا زمینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های ناشناخته آنها فراهم باشد.

گفتنی است بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور از عصر روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشست داوران و قصه‌گویان در شیراز آغاز و تا عصر روز نوزدهم همین ماه در محل همایش‌های بین‌المللی در هتل هما ادامه دارد. در این جشنواره ۳۰ قصه‌گو از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و اصفهان طی دو روز در شیراز به روایت قصه می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =