کد خبر: 292928
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
بازدید 801
برگزاری کارگاه پدافند غیرعامل در کانون خلخال و هشتجین

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خلخال و هشتجین به مناسبت آشنا کردن اعضا با مفهوم پدافند غیرعامل با همکاری اداره آتش‌نشانی، برنامه‌های متعددی فرهنگی هنری اجرا کردند.

کانون پرورش فکری شهرستان خلخال به مناسبت آشنا کردن اعضا با مفهوم پدافند غیرعامل کارگاه نقاشی برگزار کرد، در این کارگاه بچه‌ها با موضوع صیانت از خود در برابر آسیب و ضررهای تلفن همراه، روش‌های نجات دادن خود از خطراتی همچون سیل، زلزله و... با پاستل به خلق اثر پرداختند که مقرر شد آثار به فرمانداری خلخال ارسال شود تا در مراسم پایانی از برگزیدگان تجلیل به عمل آید.

معرفی کتاب، (انسان و طبیعت) اجرا شد و در ادامه روش‌های مختلف پدافند غیرعامل همچون استتار، انتشار، پخش کردن، فرار کردن و ... توضیح داده شد. آموزش اطفای حریق توسط کارشناس آتش‌نشانی: این برنامه با حضور کارشناس اطفای حریق صورت گرفت. ابتدا توضیحات لازم را در خصوص معرفی، انواع و کاربردهای استوانه‌های آتش‌نشانی ارائه و سپس مهارت‌های عملی اطفای حریق در خانه و بیرون از منزل، انواع سوختگی و نحوه‌ی سرد کردن و کمپرس و باندپیچی زخم‌ها تشریح شد. پایان‌بخش برنامه روش نمادین خاموش کردن آتش با استوانه‌های پودری در محوطه‌ی مرکز به صورت عملی آموزش داده شد.

در کانون پرورش فکری هشتجین نیز مربی اعضا را با مفهوم پدافند غیرعامل، اصول آن و دفاع بدون سلاح آشنا کرد. کتاب انسان و طبیعت و چگونه زمین‌لرزه تبدیل به سونامی می‌شود به آن‌ها معرفی شد و بخش‌هایی از کتاب نیز روخوانی شد. همچنین انواع مختلف استتار در طبیعت و استتار در زمان جنگ نیز همراه تصاویر برای بچه‌ها تشریح شد.

در ادامه کارشناس هلال‌احمر درباره بلایای طبیعی، سیل و زلزله، آتش‌سوزی و روش‌های پناه گرفتن در هنگام بروز این بلایا توضیحاتی ارائه و به صورت نمایشی روش‌های احیای افراد آسیب‌دیده را شرح داد. وی در مورد روش‌های درست اطفای حریق و نحوه استفاده از استوانه آتش‌نشانی و همچنین روش خاموش کردن صحیح آتش را برای بچه‌ها اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =