عملکرد گلستان در میزبانی جشنواره قصه گویی مطلوب است

هنرمند خراسان شمالی در جشنواره قصه‌گویی، میزبانی گلستان در برگزاری جشنواره قصه ‎گویی منطقه پنج کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سطح جشنواره بالا بود.

«فاطمه نودهی» با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ‎ای قصه‎گویی در استان گلستان اظهار کرد: ۳۰ سال سن دارم و از استان خراسان شمالی در این جشنواره شرکت کردم، به مدت سه سال است که در عرصه قصه ‎گویی فعالیت می ‎کنم و امسال برای نخستین بار به مرحله منطقه ‎ای راه پیدا کردم.

بانوی هنرمند خراسان شمالی افزود: فوق لیسانس روانشناسی عمومی هستم و سه سال گذشته به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسفراین در آمدم و از آن به بعد در حوزه قصه‎ گویی وارد شدم.

وی، میزبانی استان گلستان در برگزاری جشنواره قصه ‎گویی منطقه پنج کشور را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: برای اواین بار به مرحله منطقه‎ ای آمدم اما سطح جشنواره بالا بود و از آنجایی که قصه‎ گوها برگزیده‎ های استان ‎ها هستند رقابت تنگاتنگی بین شرکت ‎کنندگان وجود دارد.

نودهی با بیان اینکه عنوان قصه‎ ام در این جشنواره «به خاطر یک تکه پنیر» است، گفت: پیام این قصه «به حق خود قانع بودن» است، قصه‎ ای که در این جشنواره ارائه کردم مدرن بود اما قصه‎ های کهن هم طرفدار خود را دارد.

بانوی هنرمند خراسان شمالی با اشاره به قصه‎ گویی با ابزار و استفاده از فناوری‎ های نوین در قصه ‎گویی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دنیای دیجیتال قرار داریم بهتر است روش ‎های قصه‎ گویی تغییر کند.

وی یادآور شد: قبل از آنکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور پیدا کنم جشنواره‎ ای با این مضمون ندیدم و هیچ جایی تا این میزان به قصه و قصه گویی پرداخته نشد.

نودهی اضافه کرد: در صورتی که همه ارگان‎ ها و دستگاه‎ ها به کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیایند به طور قطع اینگونه فعالیت‎ ها اثرگذارتر خواهد بود.

بانوی هنرمند خراسان شمالی با اشاره به رشد شبکه ‎های اجتماعی در جامعه گفت: متأسفانه امروز رغبت کودکان و نوجوانان به فضای مجازی بیشتر شده و می‎ توان از این فضا برای ارائه و شنیدن قصه ‎ها استفاده کرد.

وی گفت: حضور دانش‎ آموزان در جشنواره قصه‎ گویی منطقه پنج کشور در گلستان نشان می ‎دهد دانش ‎آموزان برای قصه و قصه‎ گویی ارزش قائل هستند و کودکان و نوجوانان و مسئولان به این حوزه علاقه ‎مند هستند.

نودهی تأکید کرد: شرکت ‎کنندگان جشنواره قصه‎ گویی چه حائز رتبه شوند و یا نشوند با کوله ‎باری از قصه ‎ها از جشنواره برمی ‎گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =