اعضا و مربیان فعال حوزه کتاب‌خوانی تجلیل شدند

جشن کتاب‌خوانی ویژه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران، روز پنجشنبه 23 آبان 1398 برگزار شد و از مروجان کتاب‌خوانی و کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان مراکز تجلیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در جشن کتاب‌خوانی که هم‌زمان با بیست و هفتمین دور هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران، معاونان و کارشناسان در مرکز شماره 30 کانون تهران برگزار شد، از مربیان برگزیده در طرح‌های کتاب‌خوانی و اعضای کتاب‌خوان مراکز تجلیل شد.

در آغاز این برنامه پنج نفر از اعضای کانون با گریم شخصیت‌های قصه‌های قدیمی ماه‌پیشانی، شنل قرمزی، دیو، دلقک و پیرزن قصه کدو قلقله زن با موضوع کتاب‌خوانی آیتم‌های نمایشی را اجرا می‌کردند.

بنابر این گزارش، از مهم‌ترین بخش‌های این جشن کتاب‌خوانی، اعلام برگزیدگان مسابقه ویدیویی «کتابخانه من»، مسابقه ساخت ماکت «کتابخانه دلخواه من»، کتاب‌خوانان برتر مراکز و طرح‌های برگزیده کتاب‌خوانی مربیان بود. در کلیپ‌های کتابخانه من، اعضای کانون، ویژگی‌های کتابخانه‌هایشان را معرفی می‌کردند و بخش‌های مختلف مراکز را به مخاطبان نشان می‌دادند.

الهه تاجیک، از مربیان کانون در بخش دیگری از این برنامه قصه «دیو نمور» را برای اعضای کودک و نوجوان کانون حاضر در این برنامه روایت کرد.

رونمایی از کتاب «دلغوماپیشن»، کتاب بزرگی که صفحات آن در کارگاه‌های داستان‌نویسی صبح همان روز توسط اعضای شرکت‌کننده از مراکز زیر نظر پنج نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان حاضرشده بود با حضور مسئولان استانی و نمایندگانی از اعضای کودک و نوجوان کانون تهران رونمایی شد.

در پایان این برنامه بیانیه‌ای توسط مریم شفیع‌زاده مجری این مراسم قرائت شد. در این بیانیه اعضای کانون برای خواندن کتاب بیشتر برای ایرانی آبادتر باهم هم‌پیمان شدند. در بخشی از این بیانیه آمده:

ما کودکان و نوجوانان، اعلام می‌کنیم که کتاب دوستی بی‌نظیر و همیشگی ست. تصمیم گرفته‌ایم بیشتر از پیش،کتاب بخوانیم و سفیران کتاب‌خوانی باشیم و در اهداء کتاب پیش‌قدم باشیم. ما کودکان و نوجوانان ایرانی اعلام می‌کنیم که برای آبادانی و پیشرفت سرزمینمان با مطالعه بیشتر و به کار گرفتن آنچه از کتاب‌ها آموخته‌ایم تلاش کنیم تا همچون گذشته؛ پرچم پرافتخار میهنمان بر پایه‌ی علم و اندیشه و هنر سرفراز باقی بماند.

در پایان این مراسم مربیان و اعضای برگزیده با اهدای لوح و جوایزی توسط مدیرکل کانون استان تهران تجلیل شدند و با عکس‌های یادگاری این روز را به ثبت رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =