قصه‌هایی اثر بخشند که بر اساس نیاز مخاطب باشد

مدیر اجرایی منطقه پنج بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آیین پایانی این رویداد که در گرگان برگزار شد، گفت: قصه‌هایی اثر بخشند که بر اساس نیاز مخاطب باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب‌نسب در ابتدای سخنان خود در آیین پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کشور از حضور امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور، مدیران کل کانون استان‌های منطقه پنج کشور، مدیران ارشد کشوری، استانی، خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به قصه و قصه‌گویی و همچنین از تلاش‌های بی‌وقفه تمامی عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برپایی هرچه باشکوه‌تر این جشنواره قدردانی کرد.

وی در این مراسم ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت اظهار کرد: در روزهای برگزاری جشنواره قصه‌گویی در گرگان، قصه‌گویان به روایت قصه‌های خود پرداختند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با بیان این‌که مدل مدیریتی و تعامل‌ها در عصر مدرنیته به صورت دیالوگ است و به‌طور قطع قصه‌گویی نیز باید به صورت دیالوگ باشد اظهار کرد: در یک دیالوگ نیازسنجی قبل از قصه‌گویی، انتخاب محتوای متناسب با نیاز مخاطب، به رسمیت شناختن مخاطب و گرفتن بازخورد بسیار مهم است زیرا قصه‌هایی اثر بخشند که بر اساس نیاز مخاطب باشند. قصه‌گویی ارتباط دهان قصه‌گو با گوش شنونده نیست بلکه ارتباط قلب قصه‌گو با قلب شنونده است.

مدیر اجرایی منطقه پنج بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیان داشت: با اطمینان در جایگاه یک مدیر کانون اعلام می‌کنم که کودکان و نوجوانانی که کانونی هستند مهارت‌های زندگی را به‌خوبی می‌آموزند و برای ساخت آینده‌ی کشور موثرند و کانون با تنوع برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در انتقال غیرمستقیم آموزه‌ها به کودک و نوجوان موفقیت مطلوبی داشته است.

وی با اعلام اینکه خانواده جزء جدایی‌ناپذیر جامعه کودک و نوجوان است، اظهار داشت: درخواست می‌کنم با همراه شدن با برنامه‌های کانون و اعتماد به این فضای فرهنگی سالم، امکان خدمت را در اختیار ما قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی باید مثل یک سمفونی عمل کنند و هماهنگ بنوازند تا شنونده آوای خوش بشنود، تصریح کرد: اینجا هدف نهایی انسانِ توسعه یافته و توسعه‌ی فرهنگی است بنابراین همگرایی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی برای دست‌یابی به این هدف مهم بسیار اهمیت دارد.

رجب‌نسب در پایان سخنان خود کودکانی که عضو کانون هستند را نیمه‌ی پر لیوان دانست و اظهار داشت: نیمه‌ی خالی لیوان، کودکان کار، کودکان بی‌بضاعت، کودکان کم‌برخوردار و کودکانی که در کانون اصلاح تربیت و یا دچار انواع آسیب‌های اجتماعی هستند. کانون آمادگی دارد برنامه‌های خود را برای این دسته از کودکان نیز اجرا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =